NESİBE AYDIN OKULLARI LGS Sayısal Bölüm Süresinin Uzatılmasını Değerlendirdi

2017-2018 ders yılında (geçen yıl), ortaöğretime geçiş sistemimiz büyük bir değişime sahne oldu. Sınav, sözel ve sayısal bölüm olarak ayrıştırıldı, sözel sınav 50 soru 75 dakika, sayısal sınav ise 40 soru 60 dakika olarak açıklandı. Geçen yıl yayınlanan örnek soruları incelediğimizde soruların üst düzey düşünme becerilerini ölçmeye yönelik, önceki sınavlarda sorulan sorulardan farklı ve ezber bozan nitelikte olduğunu gözlemledik.

Uzun paragraf soruları ile karşı karşıyaydık. Sözel ve sayısal bölümlerde farklı disiplinlerle ilişkilendirilmiş sorular…

Aileler çok tedirgin olmuştu. Sınav kılavuzunu uzun süre bekledik ve sınava 2 ay kala kılavuz yayınlandı. Sınav günü geldi çattı ve ilk oturum(sözel bölüm) sonrası öğrencilerin yüzleri gülüyordu. Sözel bölümde öğrenciler süre konusunda bir problem yaşamamışlardı. Hatta erken çıkan öğrenciler vardı. İkinci oturumun (sayısal bölüm) bitiminde ise yüzler asık, moraller bozuktu. Okul bahçelerinde ağlayarak çıkan öğrenciler vardı. Sınav sonrası kitapçıklar dağıtıldığında sayısal test sorularının zorluk düzeylerinin yüksek olduğunu gözlemledik. Sınava giren öğrencilerin sonuçlarından çıkarttığımız yoruma göre %10’luk dilimdeki bir öğrencinin matematik net ortalaması 8-10 net arasındaydı. %50’lik bir öğrencinin ise matematik neti yoktu. Evet, sorular zordu. Alışılmışın dışında akıl yürütme, sentezleme ve yorumlama gerektiren sorular olduğu gözlemlendi. Süre biraz daha fazla verilseydi, matematik netleri biraz daha artabilirdi.

2018-2019 ders yılı başlayalı 2 ay oldu ve Mili Eğitim Bakanlığı Ekim ve Kasım aylarında örnek soruları yayınladı. Soruları incelediğimizde “Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE)” raporunda yayınlanan ve üst düzey düşünce becerisi gerektiren ve düzeyi yüksek sorular öğrencileri bekliyor. Milli Eğitim Bakanlığının resmi web sitesinde yapılan açıklama, öğrencileri az da olsa rahatlattı. Sayısal bölüm 40 soru ve artık 80 dakika. Süre uzatımı yüzleri güldürdü. Süre konusunda zorlanan öğrenciler için olumlu bir değişim olarak nitelendiriyoruz. Özellikle öğrencilerin “Ben sayısal dersleri başaramıyorum.” düşüncesine kapılmamalarını sağlamalıyız. Eğer seçme sınavı yapıyorsanız, sıralama kaçınılmazdır. Muhakkak birinciler ve geride kalanlar olacaktır. Ancak, sıralamadaki öğrenciler arasında farklılık olmamalıdır.

Bu kararla, öğrencilerin sınav öncesinde sayısal bölüm sınavını yetiştirememe kaygısı yaşamayacaklarını, matematik sorularında zaman kaybeden öğrencilerin, fen bilimleri sorularına rahatlıkla vakit ayıracaklarını, zamanı dengeleyip dikkatlerini yoğunlaştıracaklarını değerlendirmekteyiz.

 

Nesibe Aydın Okulları Ortaokullar Koordinatörü

Kadir BAYŞU

26 Kasım 2018 Pazartesi