+90 850 733 1984
TR
Kırtasiye malzemeleri, dış kaynaklar ve yabancı dil kitapları velilerimiz tarafından okul kırtasiyesinden satın alınır. Aydın Yayıncılığa ait ödev fasikülleri, yardımcı ders kaynakları ve soru bankaları okul kırtasiyesinden Kurum Yönetiminin belirlediği indirimle (Örneğin 2020 - 2021 yılında %60 indirim uygulanmıştır.) satın alınır. Ayrıca; öğrencilerimize, sene içinde birçok öğretim/ders modülü, yaprak test, çalışma yaprakları, sınavlar vs. ücretsiz olarak okul idaresi tarafından dağıtılır.
Bilsem öğrencilerini ön görüşme mülakatlarımızda tespit ediyoruz, ancak okullarımıza çok sayıda Bilsem öğrencisi başvuru yaptığı için her birine standart bir burs uygulamasında bulunamıyoruz. Okullarımızın ön görüşme etkinliklerinde, öğrencilerimizin gelişimsel özellikleri ve farklı becerileri tespit edildikten sonra velilerimize bilgilendirme yapılıyor. İlkokul yıllarında maddi desteğe ihtiyacı olan ailelere burs kurulu kararıyla ihtiyaç bursları verilebiliyor. Bu bursların akademik burs olarak adlandırılmasını 5 Yaş – 4.Sınıf yaş düzeyinde uygun bulmuyoruz. 5.sınıf ve sonrasında yüksek başarılı öğrencilerimiz, okullarımızın açtığı bursluluk sınavlarında, hak ettikleri bursları alabilmektedirler.
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin başarının değerlendirilmesi ve ölçme değerlendirmenin genel esasları başlıklı 20.maddesinin ikinci fırkası ;İlkokul 1,2 ve 3.sınıflarda öğrencilerin başarısı; gelişim düzeyleri dikkate alınarak öğretmen rehberliğinde gerçekleştirilen ders etkinliklerine katılımları ile ilgili öğretim programlarında belirtilen değerlendirme ilkelerine göre tespit edilir. "Karnede ÇOK İYİ, İYİ ve GELİŞTİRİLMELİDİR şeklinde gösterilir."denilmektedir. Bu bağlamda okulumuzda 1., 2., 3., ve 4.sınıflarda bursluluk sınavları yapılmamaktadır.
5 -12.sınıf olacak öğrencilerimiz Şubat ayı içerisinde yaptığımız Bursluluk Sınavlarımızda sorulacak soruların konuları yayınlanır. Bu dokümanda %100 Tam burs alma şartları puan olarak belirtilmiştir.
Nesibe Aydın Okulları 4. sınıftan 12. sınıfa kadar “Okula Giriş ve Bursluluk Sınavı” ile öğrenci alımını gerçekleştirir. Ancak, LGS sonuçları açıklandıktan sonra, yüksek puanlı öğrencilerden okulumuza başvurular olmaktadır. Bu öğrenciler, hem LGS puanına hem de ‘Okula Giriş ve Bursluluk Sınavı’ sonucuna göre burs komitemiz tarafından değerlendirilir. LGS sonuçları açıklandığı dönemde, 9.sınıf kayıtlarımız kapanmış olacağından veya çok az kontenjan kalacağından dolayı, aday öğrencilerimizin BURSLULUK SINAVLARIMIZA mutlaka girmesini öneriyoruz. Sınavlarımızda burs alırsa, kayıt kontenjanını LGS sonucuna kadar saklayabiliyor veya aldığı/alacağı LGS sonucuna da bakarak revize edebiliyoruz.
Okula Giriş Sınavı ile burs hakkı kazanmış öğrenciler her ders yılının sonunda bitirilen sınıfa ait; Nesibe Aydın deneme sınavları ortalamasına göre ilk %15 dilimdeki öğrenciler arasında yer alırlarsa; bursları, aynı oranda bir sonraki yıl içinde devam ettirilmektedir.
Ekte, burs yönetmeliğimizi inceleyebilirsiniz. Burs yönergesi sizin incelediğiniz tarihten sonra güncellenmiş olabilir. Güncel olan son yönetmeliği Okullar Koordinatörümüz Şemsettin Beşer'den ( s.beser@nesibeaydin.k12.tr ) talep edebilirsiniz.
Ayrıca her eğitim öğretim yılının başında tüm sınıf düzeylerinde HBS (Hazır Bulunuşluk Sınavı) uygulanmaktadır. Eğitim öğretim yılı sonunda da YIL SONU sınavı yapılır. Yapılan tüm sınavlarımız Ölçme Değerlendirme birimi tarafından değerlendirilmekte ve gerekli birimlere sınav sonuç raporları sunulmaktadır.
LİSE 9, 10,11 ve 12.SINIFLAR : Okulumuz baraj sınavlarını aşarak kabul gören öğrenci velimizin, Aralık ve Mayıs ayı dışında öğrencinin eski okuluna nakil dilekçesi vermesi gerekiyor. (Devlet okullarından gelecek olanlar e-devlet üzerinden kendisi nakil başvurusu yapabilir) Eski okulu sisteme giriş yaptıktan sonra nakil işlemlerini e-okul sistemi üzerinden biz tamamlayacağız. ( MEB yönetmeliği gereği sadece Aralık ve Mayıs aylarında nakil işlemi yapılmamaktadır.)
ORTAOKUL,İLKOKUL, ANAOKULU: Nakil işlemleri, kesin kayıt işleminden sonra okul müdürlüğümüz tarafından yapılmaktadır. Velilerimizin geldikleri okula dilekçe vermelerine gerek yoktur.
12.sınıflarımız, NESİBE AYDIN OKULLARI'nın kendi yönetici ve öğretmenleriyle geliştirdiği, ÜNİVERSİTEYE HAZIRLIK SİSTEMİ ile haftada 53 saatlik yoğun bir program içerisinde eğitim alırlar. Aslında, Üniversiteye hazırlık programı 9.sınıfta başlar, 10.sınıfta temel konular tamamlanır. 11.sınıfın başından itibaren dönüşümlü olarak TYT konuları tekrar edilirken, zaman ilerledikçe AYTkonuları da işlenir. Düzenli olarak okul TYT ve AYT deneme sınavları yapar ve elde edilen sonuçlar anında değerlendirilir. Elde edilen sonuçlara göre Okul ders programlarına ve etütlere yön verilir. Öğrencilerin konu eksiklikleri, güçlü ve zayıf oldukları yönler PDR birimi tarafından çok iyi bilinir ve buna göre öğrencinin alacağı ek etüt veya problem çözme faaliyetleri planlanır.
Tüm lise öğrencilerimiz, "DERSHANESİZ EĞİTİM"in gerektirdiği şekilde tüm ihtiyaçlarını okul ortamında tamamlar. Eğitimimiz tam gündür. Günün her saatinde yoğun bir ders veya serbest çalışma saati dediğimiz saatler olabilir. Klasik anlamda, sabahtan ders yapma, öğleden sonraları daha rahat bırakıp etüt yapma gibi bir yaklaşımız yoktur.
Daha detaylı bilgi için http://onkayit.nesibeaydin.com.tr adresimizdeki AKADEMİK BİLGİ FORMLARINDA 12.sınıf için yayınlan formu inceleyebilirsiniz.
Anasınıfı programımızda öğrencilerimizin süreç içindeki yaşantıları eğitim kadromuz tarafından dikkatli bir şekilde takip edilmektedir. Sınıf öğretmenlerimiz başta olmak üzere yöneticilerimiz ve PDR uzmanlarımız tarafından her öğrencinin gelişimi bizzat yakından takip edilir, ihtiyaçları doğrultusunda uygulamalar şekillendirilir.
Gelişim izleme ve değerlendirmeye dair her ay mutlaka gelişim gözlem takibi, etkinlik ve oyun gözlemleri yapılır ve bu gözlemler tutanaklandırılarak öğrencinin gelişim dosyasında yerini alır. Gelişim gözlem takibi ile amacımız, her ay eğitim programında hedeflenen kazanımlara ulaşmak için öğrencilerin bireysel özelliklerine yönelik her çocuk ile birebir çalışmalar yaparak, öğrencileri bir üst seviyeye çıkartmaktır. Oyun gözlemlerimizin amacı öğrencilerin doğal oyun ortamı içerisindeki davranışlarının gözlemlenerek bilişsel, psiko-motor, dil ve sosyal-duygusal becerileri hakkında bilgi toplayarak takip edilmesi ve değerlendirilmesidir. Etkinlik gözlemleri ile ise öğrencilerin farklı öğrenme alanlarına yönelik ilgi ve tutumlarının kayıt altına alınarak takip edilmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Bunun yanı sıra yine bir diğer değerlendirme ve öğrenci gelişimi takibi aracımız portfolyo uygulamasıdır. Portfolyo, öğrencinin bir dönem boyunca yaptığı çalışmalar arasından kendi seçtiği etkinlikleri anne, baba ile paylaşma sürecidir. Bu süreç;
Ön kayıt işleminiz yapıldıktan sonra, öğrenci işleri uzmanlarımız sizi telefonla arayarak sınav kaydınızı oluşturacaktır. Bu sırada sizde http://onkayit.nesibeaydin.k12.tr adresinde yayınlanan SINAV KONULARI dokümanını ve AKADEMİK BİLGİ FORMLARINI inceleyebilirsiniz. Okulumuzu ziyaret ederek, yönetici ve öğretmenlerimiz ile görüşebilir, okulumuzun fiziki ve coğrafi konumunu tanıyabilirsiniz.
http://www.aydinyayincilik.com.tr adresinde okullarımızda kullanılan ders ve test dokümanlarına erişebilirsiniz.
Okul kayıt baraj puanlarımız, okula giriş ve bursluluk sınavlarımız sonuçları açıklandığında belirleniyor. Kayıt barajı belirlenirken, sınava giren öğrenci sayısı ve okulda var olan açık kontenjan sayısı etken olmaktadır. Genelde okullarımız sınava katılan bir sınıf seviyesindeki tüm öğrencilerin %10 ila %15 arasına Asil kayıt hakkı verebiliyor. Sınav sonucu alan Asil kazanmış öğrencilerden kontenjan kadar kayıt alırsak, daha sonra gelen bir Asil öğrenci kayıt hakkı bulamayabiliyor. Bu yüzden sınavı kazanır kazanmaz kayıt için görüşmeye gelmenizi tavsiye ediyoruz.
Evet, öğrencimiz hak ettiği teşvik ile okulumuza nakil olacaktır. Tesvik desteğiniz 8.sınıf sonuna kadar devam edecek, lise 9.sınıfa geçtiğinde tekrar başvurunuz yapılacaktır.
Yıl sonu İngilizce seviye belirme sınavımıza göre seviyesi düşük olan öğrencilere yeni eğitim-öğretim dönemi başlamadan 1 - 1.5 ay önce ( Ağustos ayı başlarından itibaren) takviye programları uygulanır. Yıl içerisinde öğrencilerimizden sınıfın gerisinde kalanlar olursa, bu öğrenciler etüt çalışmaları ile desteklenirler. Öğrencilerimiz, akademik olarak belirli bir düzey belirlenerek okula alındığı için yabancı dil programlarımıza da uyumları çok hızlı olmaktadır.
Nesibe
Aydın Eğitim Kurumlarında tüm sınıf seviyelerinde birinci yabancı dil İngilizcedir
ve eğitim programımızda önemli bir yer tutmaktadır.
Nesibe Aydın Gölbaşı Kampüsü Okulları, aynı zamanda bir "IB (Uluslararası Bakalorya)" Dünya Okulu ve "Cambridge Okulu" olarak İngilizce derslerinde "Cambridge Okullarının Programı" uygulanmaktadır.
Nesibe Aydın Eğitim Kurumlarında öğrenciler, uzman
eğitimciler tarafından yetenekleri doğrultusunda sanat ve spor faaliyetlerine
yönlendirilirler.
Doğru okul seçiminde veli beklentileri ve okul hedeflerinin birbiri ile örtüşmesi önemlidir. Bu bağlamda yıl içerisinde öğrenci velisi ile çeşitli bireysel görüşmeler yapılmaktadır. Birinci ve ikinci dönem olmak üzere yılda iki kez veli-öğretmen görüşme toplantısı yapılır. Okul olarak öncelikli hedefimiz, öğrencilerimizin okula mutlu gelip gitmelerini sağlamaktır. Bu anlayıştan hareketle, öğrencilerimiz önce öğretmenine, daha sonra arkadaşlarına ve yeni okul ortamına alışmasını sağlamak konusunda rehberlik birimi, okul idaresi ve sınıf öğretmenleri koordineli bir çalışma yürütür. Yeni bir okul ortamı, yeni arkadaş ve öğretmenler, bazı çocukların kaygılanmasına sebep olabilir. Bu kaygıların sebepleri velisi ile görüşülerek tespit edilir ve gerekli destek hizmeti profesyonelce verilir.
Etüt: Tüm sınıf
düzeylerimizde yapılan deneme sınavı ve öğretmenlerin ders içi gözlem
sonuçlarına göre akademik olarak eksiklikleri tespit edilen öğrencilerimize,
hem grup etütleri hem de birebir etütler verilmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz
eğitim portalı üzerinden kendileri de etüt talebinde bulunabilmektedir.
Problem Çözme Saatleri (P.Ç): Her
branşdan en az iki öğretmenin bulunduğu ve öğrencinin kişisel tekrar
çalışmalarını yaparken öğretmenlerine anında ve birebir sorularını sorabildiği
saatlerdir. 7. sınıftan itibaren öğrencinin haftalık ders programında PÇ saatleri
yer almaktadır.
Serbest Çalışma Saatleri
(S.Ç.S.): Öğrencierimiz,
haftalık ders programı içinde yer alan bu saatlerde, bir branş öğretmeni
eşliğinde sınıflarında serbest çalışırlar.
Anaokullarında:
Öğrencilerimizin gelişim durumlarına ve
ihtiyaçlarına göre çeşitli çalışma sayfaları hafta sonu verilerek hem
sorumluluk becerileri geliştirilir hem de akademik ve sosyal gelişimleri
desteklenir. Ayrıca hafta içinde göster anlat günü, kitap
günü ve oyuncak günü gibi uygulamalarımız da haftalık program içine dâhil edilerek
öğrencilerimizin rutinleri hatırlamaları sağlanmaktadır. Bu rutinleri
gerçekleştirirken benmerkezci dönemde olan çocuklarımıza iletişim becerileri ve
paylaşma bilinci kazandırılmakta, özgüven duyguları geliştirilmektedir.
İlkokul, Ortaokul ve
Lisede:
Nesibe Aydın Eğitim Kurumlarında ödevler her sınıf düzeyinde günlük, haftalık
ve aylık periyotlarla verilmektedir. Günlük ödevler haftalık ders programında
yer alan ödev saatinde ve okulda yapılmaktadır. Aylık ödevler ise
öğrencilerimize kitapçık olarak dağıtılmakta ve Eğitim Portalı üzerinden
yayınlanan Akademik takvimde belirtilen tarihlerde kontrol edilmektedir. Ödev
konusunda direnç gösteren öğrenciler, rehberlik birimi tarafından takip edilip,
veli ile iletişim kurularak sorunun çözümü gerçekleştirilir.
Velilerimize öğretmenlerimizin cep telefonları verilmemekte, velilerimiz öğretmenlere okul telefonundan ulaşabilmektedirler. Öğretmenlerimiz gün içinde öğrencilerimiz ile ilgilenmekte olup, cep telefonlarını yanlarında taşımamaktadırlar. Velimiz idari görevlimize görüşmek istediği öğretmen ismini verir ve öğretmenimiz ilk müsait zamanında velilerimize geri dönüş sağlar.
Yıl sonu İngilizce seviye belirme sınavımıza göre seviyesi düşük olan öğrencilere yeni eğitim-öğretim dönemi başlamadan 1 - 1.5 ay önce ( Ağustos ayı başlarından itibaren) takviye programları uygulanır. Yıl içerisinde öğrencilerimizden sınıfın gerisinde kalanlar olursa, bu öğrenciler etüt çalışmaları ile desteklenirler. Öğrencilerimiz, akademik olarak belirli bir düzey belirlenerek okula alındığı için yabancı dil programlarımıza kolayca uyum sağlarlar.
Eğitim-öğretim yılı
başında tüm kulüplerimizin ayrıntılı olarak anlatıldığı kulüp kitapçığı Eğitim Portalımızda yayınlanır ve tüm öğrencilerimizin kulüp seçimlerini kendilerinin yapmaları sağlanır. Kulüplerle ilgili eğitim uzmanlarımız kulüp atamalarını, kulüp kontenjanlarına göre yapar. Yıllık veya daha uzun süren ( örneğin tüm ortaokul yılları boyunca süren İzcilik kulübü gibi) kulüplerimiz mevcuttur.
Kulüp faaliyetlerinin özünde, öğrencinin ilgi duyduğu ve yeteneği olan alanlarda, severek ve isteyerek, aynı zamanda eğlenerek yapacağı faaliyet içinde olması yatar. Sosyal, sanatsal, sportif ve akademik içerikli bir çok kulüp faaliyetimiz vardır.
Ders programlarımız, M.E.B'nın müfredatında belirtilen konular çerçevesinde yapılır. Zümrelerimiz toplanarak bu müfredata göre kaç saate ihtiyaçları olduğunu bildirir. Ders saatleri ve program buna göre düzenlenir. Bir ders saati süremiz 40 dakikadır. Dönem başında hazırlanan ders programları Eğitim Portalı aracılığı ile velilerimiz ile paylaşılmaktadır.
Öğrenciyi tanıma çalışmaları kapsamında öğrencilerin bireysel farklılıkları tespit edilmekte ve bu farklılıklar göz önüne alınarak öğrenciler ile doğru iletişim kurulmaktadır. Bu durum da öğrencilerin üzerinde olumlu etki yaratmaktadır. Kurulan olumlu iletişim sayesinde öğrencilerimiz kendi gönüllülüğü ile rehberlik öğretmenine ve diğer öğretmenlere başvurmaktadır.
Okul
sürecinde tüm değerlendirme süreçlerinden edinilen bilgiler, bireysel veli
görüşmeleri aracılığıyla aileler ile paylaşılır. Çocuğun eğitiminde aile
ayağının fazlasıyla önemseyen bir kurum olarak yıl boyunca aileye danışmanlık çalışmalarımız devam ederken, öğrenci gelişimi ile ilgili yapılan gözlemler ve
değerlendirmeler velilerimizle sık sık bireysel veli görüşmelerimizde
paylaşılmakta, bunun yanı sıra genel veli toplantılarımızda da sınıf ve branş
öğretmenlerimizden ayrıntılı bilgi almaktadırlar.
Ayrıca okula ve öğrencilerimize dair tüm süreçlerin
takip edilebileceği çoklu ve farklı bilgilendirme kanalları ile velilerimize
ulaşırız.
Bireysel veli görüşmelerimiz dışında öğrencilerimiz ile ilgili
yaşadığımız tüm süreçleri velilerimizin her zaman takip edebildiği
sistemlerimiz de mevcuttur. Bunlardan
ilki okul web sitemizdir. (http://www.nesibeaydin.k12.tr) Birçok
etkinlik örneklerimizi web sitemizden ve portal duyurular bölümünden takip edebilirsiniz.
Veli
El kitabı; yeni eğitim öğretim yılı başında velilerimize verilen ‘Veli El
Kitabı’ ile de hem idari hem de eğitim işleyişi ile ilgili bilgi edinilir. Bununla
birlikte Nesibe Aydın Eğitim kurumlarının etkinlik haberleri ile dopdolu Aydın
Eğitim Dergisi velilerimize ulaşır.
Anasınıfı bulunan kampüslerimizde velilerimizin öğretmenleri ile de günlük olarak haberleşmenizi sağlayan
İletişim defterleri kullanılmaktadır.
Nesibe Aydın Eğitim Kurumları Rehberlik Birimi, öğrencilerin içinde bulundukları yaş dönemi göz önünde bulundurarak, onların bilişsel, sosyal-duygusal ve akademik gelişimlerini yakından izler, ihtiyaçları doğrultusunda takip ve destek çalışmaları yürütür. Yaklaşım ve içerik olarak “Gelişimsel ve Önleyici Rehberlik” hizmetleri sunmayı amaçlayan Rehberlik Birimi, çalışmalarında öğrenci merkezli olup, aile ve öğretmen işbirliğinin oluşturulması için gerekli ortamı hazırlar.
Kurum öğrenci, veli ve çalışanların bilgilerinin saklandığı elektronik ortamdır. Eğitimin en önemli parçası olan öğrenciyi tanıma çalışmalarında portal sistemimiz bizlere çok büyük kolaylık sağlar. Bizler anaokulundan 12. sınıfa kadar öğrencilerimiz ile ilgili tüm bilgileri portal sistemimizde depolarız ve öğrencimizle karşı karşıya gelecek her eğitimci için bu bilgiler çok önemli yol gösterici olur. Velilerimiz portal hesaplarından öğrencilerimizin gelişimleri ile ilgili gözlem ve değerlendirmelere, rehberlik notlarına ulaşabilirken, aynı zamanda ödev, duyuru, sosyal etkinlik gibi süreçleri de portal üzerinden takip edebilmektedirler. Velilerimize eğitim -öğretim dönemi başlangıcında kurum bilgi işlem servisi tarafından “ Eğitim Portalı Semineri” verilir.
Nesibe
Aydın Eğitim Kurumlarında öğrenci takibi sınıf öğretmenliği, rehberlik birimi
ve velilerimizle öğrencilerimiz hakkında sürekli iletişim kurabildiğimiz Eğitim
Portalı üzerinden yapılır.
Okullarımızın en önemli özelliklerinin başında yapıcı disiplin ve takipçi olması gelmektedir. Öğrenci takibi konusunda bir çok rehberlik ve yönetimsel takip sistemimiz mevcuttur. Öğrencimiz, ödev kitapçıklarında hangi soruyu yapıp yapmadığına kadar, veya ne sıklıkla revire gidip gitmediğini veya hangi yemekleri sevip sevmediğine kadar takip edilmektedir.
Sınavla öğrenci alımı yaptığımız için seviye grupları arasında ciddi
farklar olmuyor. Sınav sonuçlarına göre dönem dönem şubeler arasında değişiklik
yapılabiliyor. Burada çocuğun düştüğü yerden kalkma becerisini kazandırmaya
çalışıyoruz.
Kurum genelinde;
Sınıf
seviyesine göre her hafta veya her ay yaptığımız sınavların sonucu rehberlik
birimimiz tarafından incelenerek öğrencide görülen akademik düşüşün nedenleri
araştırılır. Hem öğrenciye hem de velilerimize geri bildirimleri verilir. Bu
süreçte öğrenciye birebir etütler planlanır. Sınavlardaki düşüşler sonucu
öğrenci grup düşeceği belli olduğunda, öncelikle düşüş yaşayacağı öğrenciye
hissettirilir.
Öğrenciye verilen etüt, takviye ve rehberlik sonucunda düşüş
yaşayan öğrenci ile sınıf öğretmeni, rehber öğretmen ve yöneticiler bire bir
görüşmeler yaparak bir sonraki grup değişimine kadar bunun düzeltilebileceği
anlatılır. Bunu başaran öğrencilerden örnekler verilir. Bunu başarabilmesi için
kendisine rehberlik yapılır. Akademik başarısı takip edilir. Konu ve kazanımlardaki
eksik yönlerine yoğunlaşılır.
Rehberlik birimimiz öğrencinin sadece akademik durumunu takip etmez. Bunun yanı sıra öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimi, ilgi, yetenek ve eğilimleri ile ilgili takipler de yapılmaktadır. Ayrıca öğrencilerin öğrenme sitilleri ile mesleki eğilimlerine yönelik her sene çalışmalar yürütülürken, her öğrencinin bir üst kademeye geçişi ile ilgili de tanıma ve hazırlık çalışmaları yapılmaktadır.
HAYIR. Eğitim Kurumlarımıza ait tüm okullarımızda, bütün sistemimiz birebir aynıdır. Eğitim – öğretim müfredatı, eğitim materyalleri, ders programları, ölçme-değerlendirme, öğretmenlere uygulan hizmet içi eğitim seminerleri ve insan kaynakları seçimleri kurumsal olarak ortak yapılır. Tüm uygulamalar kampüslerimizde eş güdümlü olarak yürütülür.
Öncelikle rehberlik öğretmenlerimiz tarafından öğrencinin başarısını olumsuz etkileyen ve motivasyonunu düşüren sorunların var olup olmadığı tespit edilir. Bu sorunları tespit etmek amacı ile öğrenci ile bireysel görüşmeler yapılır. Rehberlik biriminin gizlilik ilkesi çerçevesinde yapılan çeşitli envanterler ve öğrencinin ailesi, akran grubu ve öğretmenleri ile yapılan diğer görüşmelerle sorun tanımlanır. Sorunun niteliğine göre çeşitli aşamalarla öğrenci desteklenir, yönlendirilir ve problem çözülür.
Sınav sonuçları ölçme-değerlendirme konusunda uzman yöneticilerimiz tarafından yapılmaktadır. Deneme sınavı sonuçları, aynı sınıf düzeyinde okuyan tüm öğrenciler bir arada sıralama alacak şekilde yapılır. Örneğin, Gölbaşı ortaokulumuza devam eden bir öğrencimiz, Konya ve Antalya okullarımıza devam eden aynı sınıf düzeyindeki öğrencilerin de içinde olduğu öğrenci havuzunda puanını ve sınav sıralamalarını görür. Kurum genelinde sınavlarımız ortak ve aynı zamanda yapılmaktadır. Kurumsal değerlerdirme standartlarımız gereği öğrencilerimiz kampüslerimiz arasında rahatlıkla nakil olabilir.
Gölbaşı Kampüsü: IB-DP programı 5 yıldır uygulanıyor.
Konya Kampüsü: 2 yıl içinde IBDP programının kabulünün alınıp öğrenci kabulüne başlamayı planlıyoruz.
Antalya Kampüsü: 3 yıl içinde IBDP programının kabulünün alınıp öğrenci kabulüne başlamayı planlıyoruz.
IBDP Kabul Şartları:
Öğrencimizin B1+ ( Intermediate ) ve daha üzeri bir düzeyde İngilizce akademik altyapısı olması gerekmektedir. IB kayıt kabulü sırasında ayrıca "İNGİLİZCE YETERLİLİK SINAVI" okulumuz tarafından yapılmaktadır.
9.sınıf OKUL GİRİŞ SINAVLARIMIZDA IB kayıt kabul barajını aşması veya TEOG sınavlarında 475 puan ve üzeri almış olması şarttır.
Vizyonumuz, öğrencilerimizi, evrensel değerleri benimsemiş, özgür, sorumluluk sahibi, açık fikirli, duyarlı, yaratıcı, sorgulayan ve özyönetim becerilerine sahip bireyler olarak yaşama hazırlamaktır.
Misyonumuz, bütünsel eğitim yaklaşımıyla öğrencilerimizi, öğrenmeyi yaşam becerisi olarak kullanan
bağımsız bireyler olmaları için destekleriz.
Yapıcı bir disiplin anlayışımız vardır. Sorumlulukları kapsamında çocuklarımızdan yapmaları gerekenleri bekliyoruz, temel değerleri veriyoruz. Öğrenciler verilen sorumluluklarını yerine getirmiyor ise, bu durum ya okul ya da ev ile ilgili bilmemiz ve çözümlememiz ya da destek olmamız gereken bir durumun varlığına işaret eder. Bu nedenle öğrencilerin rutinleri takip edip etmedikleri sorumluluklarına yerine getirip getirmedikleri bizler için önemlidir ve sıkı bir şekilde takip edilir. Yapılan bu takip işimizin gerekliliğidir. Bu anlamda önleyici, yapıcı bir disiplin anlayışımız vardır. Öğrencilerimiz sevgi dolu bir ortamda kurallarla sorumluluk duygusunu kazanarak büyüyor. Aynı zamanda yapıcı disiplin anlayışımızda, anne-babanın çocuğuna tavrını ve evdeki desteğini de sorguluyoruz. Veli toplantımıza katılıyor mu, portala yazdıklarımızı takip ediyor mu, aile ve okul işbirliğini ön planda tutuyoruz.
Her yıl yeni ve farklı eğitimci gözüyle değerlendirilen çocuk, farklı eğitim ve öğretim yöntemlerinden yararlanmış olmaktadır. Nasıl ki bir arının farklı farklı çiçeklerden polen aldığında üreteceği balın kalitesi artıyor ise uzman öğretmenlik sistemiyle yetişen çocuklarımızın donanımları ve başarıları da artmaktadır. Çocuklar yeni uyarıcılar ile karşılaştıklarında çevrelerinde tanıdık nesnelerin bulunmasını tercih ederler. Öğretmeninin değişmesine rağmen sınıf arkadaşlarının aynı olması uyum sürecini kolaylaştırır. Okul olarak tecrübelerimiz gereği bu değişikliğin yaratacağı sonuçlara hazırlıklıyız. Uzman öğretmenlik sistemi okullarımızda başarılı bir şekilde uygulanmaktadır.
İlkokulda,Türkçe, Matematik, Hayat bilgisi, Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri ve ödev derslerine sınıf
öğretmenleri girer. Sınıf öğretmenleri bir sonraki yıl öğrencilerini, o sınıf
düzeyinde uzmanlaşmış başka bir sınıf öğretmenine teslim eder. İngilizce,
seçmeli yabancı dil, sanat, spor, bilgisayar, satranç, drama ve oyun derslerine branş öğretmenleri girer.
Sınıf öğretmenliği sistemi daha çok ilkokulun aynı sınıf seviyesinde en az 3 veya 4 şube olduğunda uygulamaktayız. Anaokullarımızda olduğu gibi, öğretmenlerimizin belirli bir yaş grubunda uzmanlaşması, öğrencimizin o sınıf düzeyindeki kazanımlarını ciddi anlamda arttırmaktadır. Sınıf öğretmenliği sistemini Gölbaşı kampüsümüzde yıllardır başarı ile uygulanmaktadır.
Geleneksel olarak sınıf öğretmenliği toplumumuzun bir sorunudur. Eğer sınıf öğretmenleriniz alanında yeterli ve deneyimli ise, yani kurum sınıf öğretmenine güveniyor ise, öğrencinin "ÖĞRETMEN BAĞIMSIZ" bir eğitim alması, kurumun koyduğu kural ve disiplinlere göre yetişmesi en doğrusudur. Kaldı ki, bir ilkokul öğrencilerimiz sınıf öğretmeninden farklı çok sayıda öğretmen ile karşılaşmaktadır. Özellikle İngilizce öğretmenlerimiz, neredeyse sınıf öğretmenimiz kadar derse girmektedir.
Hayır, ayrılıyorlar. Her gruptan iki ya da üç çocuk aynı sınıfta olacak şekilde tüm sınıflar yeniden oluşturulmaktadır. Oluşturulan gruplara yeni kayıtlı öğrenciler de katılmaktadır. Sınıfların oluşumunda öğrencilerin doğum ayları dikkate alınmaktadır.
Öğrencilerimiz yüzme derslerine, sınıf öğretmenleri ve yüzme öğretmeni eşliğinde giderler. Sınıf öğretmenleri, öğrencilerin soyunup giyinmelerine ve saçlarının kurutulmasına yardımcı olurlar. Öğrenciler havuza yüzme öğretmeni ile birlikte girerler. Sınıf öğretmenleri ise havuzun kenarında öğrencileri gözler.
Nesibe Aydın Okullarında öğrenciler gelişimlerine göre sıralanmaz ya da kategorize edilmez. Her öğrencinin bireysel hızının takip edilmesi ve ihtiyaçları doğrultusunda bireysel çalışmalar ile desteklenmesi programımızın güçlü yanıdır. Gelişim ve Bilim Programı ile her öğrencinin kendi potansiyeli içinde var olduğu inancı ile öğrencilerin bireysel hızlarında çalışmalar yapılmaktadır. Amacımız öğrencilerin sahip oldukları potansiyeli ortaya çıkartmaktır. Bu nedenle de gelişim gözlem formalarında olduğu gibi öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına yönelik GBP, müdür yardımcımız ve öğretmenler tarafından oluşturulur ve öğrencilerle kendileri için hazırlanan özel plan doğrultusunda çalışmalar bir ay boyunca yürütülür. Ay boyunca uygulanan GBP her ayın sonunda değerlendirilerek, yeni ay için yeni hedefler oluşturulur.
Ön görüşmelerimiz müdür yardımcılarımız ve anasınıfı öğretmenimiz tarafından yapılmaktadır. Eğitim uzmanları tarafından yaş grubu özellikleri dikkate alınarak hazırlanan çalışmalarla öğrencilerin hazır bulunuşlukları gözlemlenmektedir. Yapılan ön görüşmede sayı, şekil, renk, kavram bilgisi, dikkat ve çizgi çalışması ile ses farkındalığına yönelik çalışmalar yapılmaktadır.
4 yaş gruplarımızda öğle uykusu olacaktır. Ancak, ilkokula hazırlık sürecinde olan 5 yaş gruplarımız uyumamaktadırlar. 5 yaş grubu öğrencilerimiz öğle yemeğinden sonra dinlenme saatinde kitap okuma, film izleme, resim yapma gibi pasif etkinlikler ile ya da uyku matlarının üzerinde uzanarak dinlenmektedirler.
Her öğrencinin bireysel hızının takip edilmesi ve ihtiyaçları doğrultusunda bireysel çalışmalar ile desteklenmesi programımızın güçlü yanıdır. Bu programı oluşturmak ve devamlılığını sağlamak amacı ile 5 yaş gruplarımızda iki üniversite mezunu, 4 yaş gruplarımızda bir üniversite, bir lise çocuk gelişimi mezunu öğretmenimiz görev almaktadır. Bununla birlikte alanında uzman branş öğretmenlerimiz de kendi branşlarında tamamlayıcı etkinlikler ile programı destekler.
Yarım gün eğitimimiz yoktur. Okullarımızda Milli eğitim müfredatı uygulanmakta olup, bununla beraber öğrencilerimizin çok yönlü gelişimlerini sağlayacak; onları spor yapmaya özendirecek, sanatsal, bilimsel, kültürel sosyal içerikli branş derslerine yer verilmektedir. Tüm bunları yarım gün içine sığdırmak mümkün değilidir.
Anaokullarımızda
48-71 aylık çocuklar için MEB okul öncesi eğitimi programı uygulanmaktadır. MEB
programı eğitim programımız çerçevesini oluşturur. Eğitim programız; sarmal ve
esnek yapısı sayesinde, öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda şekillenir
ve bu bağlamda öğrenci merkezlidir.
Öğrencilerimizin ilgileri, ihtiyaçları ve
yaş grubu özellikleri doğrultusunda seçtiğimiz temalarla aylık programımız
oluşturulur. Ben, okulum, ailem temalarıyla başlayan aylık süreçlerimiz yıl
içinde yaşadığım çevre, uzay gibi konularla özelden genele doğru devam eder.
Her yaş grubunda
farklı temalar ele alınır ve 4 yaş grubunda ele alınan tema 5 yaşta farklı
içeriklerle daha ayrıntılı bir şeklide işlenmeye devam eder. Örneğin 4 yaş
grubunda çiftlik, vahşi, suda yaşayan hayvanlar ele alınırken, 5 yaş
gruplarında nesli tükenen hayvanlar ile ilgili çalışmalar yapılır. Yine 4 yaş
grubunda bitkilerin büyümesi ile ilgili çalışmalar yapılırken, 5 yaş grupları
ile çevre sorunlarının çözümü üzerine çalışmalar yapılmaktadır.
Anasınıflarımızda İngilizce öğretimi, eğitim programımızda çok önemli bir yere sahiptir ve İngilizce dersleri, anadili İngilizce olan yabancı uyruklu öğretmenler tarafından işlenmektedir. Uygulanan İngilizce programında öğrencilerin öğrendikleri kelimeleri ve dil kalıplarını deneyimlemeleri sağlanır. Ezberden uzak çeşitli tekrar ve gerçek yaşantılarında kullanımlarına bağlı olarak bu kavramları öğrenmeleri hedeflenir. Örneğin “Ağır-Hafif” kelimelerini anlatmak için İngilizce dersinde deney yapılır ve kelimeler tekrar edilir. Türkçe ve İngilizce müfredatımız birbirine paralelidir. Bu sayede çocuk ana dilinde bilmediği şeylerin İngilizce karşılıklarını öğrenmesi için zorlanmamış olur.
Öğrencilerimizin
çok yönlü gelişimlerini
sağlayacak; onları spor yapmaya teşvik edecek; sanat, bilim, kültür ve sosyal
içerikli branş derslerine yer verilmektedir. Branş derslerinde sınıf
öğretmenlerimizden biri de mutlaka branş dersi boyunca derste bulunur. Buradaki
amaç; hem öğrencilerin bu derslere ilişkin tutum ve katılımını gözlemek hem de
ders esnasında branş öğretmeni etkinliğini yaparken özellikle öz bakım ile
ilgili öğrencileri desteklemektir.( Su ve tuvalet ihtiyaçlarında yardımcı olmak gibi.)
Sınıf öğretmeni derste lider ya da otorite olmaz, süreci tamamiyle branş
öğretmeni yürütür. Sınıf öğretmeni de bir öğrenci gibi dersi izler ve
gerekiyorsa yine bir öğrenci gibi derse katılarak model teşkil eder. Branş
derslerinin dağılımı haftalık olarak şu şekildedir.
Anasınıfında okuma yazma öğretmiyoruz. Fakat okuma yazmanın öncül becerilerini öğrencilerimize kazandırılması için tüm çalışmaları yapıyoruz. Okuma için ses ve yazı farkındalığının kazanılması, görsel ve işitsel algı gibi birçok farklı uygulama ile öncül becerileri öğrencilere kazandırıyoruz. Ses farkındalığı çalışmalarımızda öğrenciler sesleri hissetmeye, duymaya ve taklit etmeye başlarlar. Bu beceriyi kazanmaları sonrasında takip eden süreçte diğer seslere de bu becerilerini rahatlıkla genelleyebilirler. Bu bağlamda ilkokul sürecinde okuma becerisi daha hızlı edinilmektedir. Yazma ile ilgili olarak el yazısının temelini oluşturan birbirini takip eden, sarmal ve birbirini tekrar eden çalışmalar yapılırken, bilek ve parmak kaslarının güçlendirilmesine yönelik egzersizlere fazlasıyla önem verilir.
4 YAŞ:
Bu
yaş grubuna yönelik eğitim programımız öncelikle öğrencilerimize “sosyal bir
grubun parçası olma bilincini” kazandırmayı hedeflemektedir. Başkalarıyla
karşılıklı iletişim halinde olma, basit kurallara uyma gibi pek çok yeni sosyal
becerin öğrencilerimiz tarafından edinilmesi hedeflenmektedir.
Bunun
yanı sıra 4 yaş için hazırlamış olduğumuz eğitim programımız öğrencilerimizin
bu dönemde sayılar, renkler, şekiller, mekânda konum ve zaman gibi pek çok
kavramla tanışmasını ve bunları günlük yaşamda kullanmasını sağlama hedeflemektedir. 4 yas grubu öğrencilerimizin, özgüven sahibi olması, özdenetim
sağlaması, kendisine ve çevresine olan
saygısını geliştirmesi sağlanmaktadır.
5 YAŞ:
5
yas eğitim programımızın hedefi, ilkokula hazırlanan öğrencilerimizin akademik
yaşantılarının temelini oluşturacak, okuma yazmanın öncülü olan birçok beceriyi
kazandırmaktır.
Bu dönem de öğrencilerimizin;
Sosyal duygusal anlamda da
öğrencilerimizin karşılaştığı problemleri çözebilmeleri, ilkokul sürecine uyum
sağlamaları hedeflenmektedir. İlkokul birimi ile ortak
yürüttüğümüz çalışmalarda öğrencilerimize ses farkındalığı kazandırılırken,
öğrencilerimize okuma yazma öğretilmemektedir.
AİLE KATILIM ETKİNLİKLERİ :
Eğitimde
bütünlüğü ve devamlılığı sağlamak ancak aile katılımları ile mümkündür.
Okulumuzun büyük önem verdiği aile katılım etkinlikleriyle velilerimiz
çocukları hakkında daha ayrıntılı bilgi edinmekte, çocuklarını okul sürecindeki
sosyal ortamlarında gözlemleme fırsatı bulmakta,
öğretmenlerimizin çocuklarla etkileşimlerini görmekte, hangi yaşlarda hangi
davranışların daha uygun olduğu konusunda bilgi sahibi olmaktadırlar.
Öğrencilerimiz de kendilerini daha çok okulun bir parçası olarak hissetmekte ve
okula daha istekli gelmektedirler. Aile katılımı ile o hafta ya da o ay işlenen
tema ile ilişkili sınıfa davet edilen velimiz öğretmenlerimizin de yardımı ile
hazırladıkları herhangi bir etkinliği sınıf içinde gönüllü bir öğretmen gibi
uygular.
GEZİ ETKİNLİKLERİ:
Gezi
etkinliklerimizle, çocukların araştırma yapma, problem çözme ve olayı yerinde
gözlemleme ile doğrudan öğrenme gereksinimlerini karşılamak amacı ile çeşitli
çevre gezileri yapılmaktadır.
MUTFAK ETKİNLİKLERİ:
Mutfak
etkinlerimizin amacı; öğrencilerimiz temel el becerilerini, el göz
koordinasyonu gerektiren becerilerini geliştirmektir. Bununla birlikte
öğrencilerimiz dengeli beslenme alışkanlıklarını da kazanmaktadırlar.
TİYATRO VE DİĞER ETKİNLİKLER
(YAZAR İMZA GÜNLERİ, KONSERLER, DANS GÖSTERİLERİ, BAHAR ŞENLİKLERİ):
Okulumuzda
her ay yapılan tiyatro gösterilerinin yaş grubuna uygunluğu, yöneticilerimiz
tarafından yılın başında denetlenir. Bununla birlikte yazarlarımızla ve
alanında uzman konuklarımızla düzenlenen söyleşiler ve çeşitli kültürel
etkinliklere de programımızda yer veririz.
Anaokullarımızda, 08.00-16.40 saatleri arasında eğitim öğretim yapılmaktadır. 08:00’de öğrencilerimiz serbest ve yapılandırmış oyunlarla güne duygusal bir hazırlıkla başlar, 16.40’da eğitim öğretim etkinliklerimiz öğrenciler ile birlikte değerlendirilerek sonlandırılır. Eğitim programımız öğrencilerimizin merak ettiği, onların ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik temalardan oluşur. Temaya uygun haftalık çalışmalarımız eğitim uzmanlarımız tarafından planlanır ve öğretmenlerimiz tarafından uygulanır. Göster anlat etkinliği ile öğrencilerimiz temaya uygun bir konuyu hafta sonu aileleri ile araştırır ve yaptıkları araştırmaları her pazartesi arkadaşlarına anlatır. Salı günleri ise sosyal etkinlik günü olup, aylık olarak her hafta sıra ile mutfak etkinliği, aile katılımı, gezi ve tiyatro etkinlikleri gerçekleştirilir. Dil gelişimini, özgüven duygusunu geliştirmek ve paylaşma duygusunu en doğru şekilde öğrenmelerini sağlamak amacı ile öğrencilerimizin her perşembe günü kitap, cuma günü ise oyuncak getirmeleri istenir.
Okullarımızın şu anda başarıyla yürüttüğü hem akademik çalışmaları hem de spor ve sanat çalışmalarını, Antalya'da da gerçekleştirmek istiyor, Antalya’da çok güzel etki yaratacağını düşünüyoruz. Antalya'da hem özel okul hem de devlet okulu öğrencileri, spor ve sanatta maalesef ulusal alanda söz sahibi değiller. Eğitim politikamızın çok önemli bir unsuru, öğrencilerimizin en az %70'ini lisanslı sporcu olarak yetiştirmektir. Antalya Okullarımızda eğitim alacak öğrenciler, hem hafta içi saatlerde, hem de hafta sonu belirlenen günlerde, okul tesislerinde birçok farklı branşta, antrenörleri eşliğinde spor kültürü kazanacaklar, okul ve kulüp takımlarımızda müsabakalara katılacaklar ve çok kısa bir vadede ulusal alanda sportif başarılar kazanacaklardır. Aynı zamanda, Sanat Akademimizin katkıları ile oluşturduğumuz sanat eğitimi müfredatına bağlı olarak, öğrencilerimizin tamamı müzikte enstrüman eğitimi alacak olup, piyano, keman, gitar vb. enstrümanlar ile performanslarını sergileyecekleri temsiller ve organizasyonlarda görev alacaklardır. Spor ve sanatın, eğitimdeki itici gücünden yıllardır istifade eden kurumlarımız, bu konuda Antalya'da birçok yeniliğe imza atacaklardır.
Öğrencilerimiz
yemeklerini kendi yaş grubundaki arkadaşları ve öğretmenleri eşliğinde yemekhanede
yerler.
Yemek
zorunludur. Anasınıfı ve ilkokul öğrencileri kahvaltı, öğle yemeği ve ikindi
kahvaltısı alırlar. Ortaokul ve lise öğrencileri ise öğle yemeği alırlar.
Yemekler, okulumuz
ile anlaşmalı olan yemek firması tarafından gıda mühendisleri ve beslenme uzmanları denetiminde hazırlanır.
Her ay düzenli olarak, OKUL AİLE BİRLİĞİ üyelerimizin de katıldığı toplantılarda, AYLIK YEMEK MENULERİ titizlikle hazırlanır.
(Not: Özel durumları olan öğrencilerin yedikleri yemekler takip edilir. (Diyabet, ishal durumu, alerjik durumlar vb.)
Öğrencilerimiz okula servis ile gelip giderler. Servislerimizde, öğrencilerimizin araca binmesine ve araçtan inmesine yardımcı olan bir görevli bulunur. Velilerimiz okul servislerinin, trafikte izleme (uydu servis takip) sistemi ile hangi güzergâhta olduğunu ve hızını her an görüntüleyebilirler. Okul servislerimiz, sıkı güvenlik yönergeleri çerçevesinde titizlikle yönetilir ve sık sık denetlenir.
Okulumuzda haftasonu ve haftaiçi akşamları spor kulübü bünyesinde takımlara seçilen öğrencilerin antremanları yapılır. Ayrıca ücretli bir spor okulu faaliyetimiz yoktur.
Nesibe Aydın Okulları öğrencisi olup, tamamlanan ders yılında okul spor takımlarında yeralan öğrencilerden, “ Milli Sporcu” belgesine sahip olanlar, takip eden öğretim yılı yönünden spor başarı bursu kapsamında değerlendirilmeye hak kazanırlar.
Anaokulu 4 ve 5 yaş, 1, 2 ve 3. sınıf grupları; Öncelik sırasına göre öğrencilerin doğum ayları, kız-erkek öğrenci sayısı dengesi ve ön görüşme esnasında edindiğimiz notlarla dengeli bir sınıf dağılımı yapıyoruz. İlkokul 4.sınıf, Ortaokul ve Lise grupları; okul giriş sınavında alınan kayıt kabul baraj puanı ile e-okul ortalamalarını beraber değerlendirilip, kız - erkek öğrenci sayısı dengeleri gözetilerek oluşturulur.