+90 850 733 1984
EN
Kırtasiye malzemeleri, dış kaynaklar ve yabancı dil kitapları velilerimiz tarafından okul kırtasiyesinden satın alınır. Aydın Yayıncılığa ait ödev fasikülleri, yardımcı ders kaynakları ve soru bankaları okul kırtasiyesinden Kurum Yönetiminin belirlediği indirimle (Örneğin 2020 - 2021 yılında %60 indirim uygulanmıştır.) satın alınır. Ayrıca; öğrencilerimize, sene içinde birçok öğretim/ders modülü, yaprak test, çalışma yaprakları, sınavlar vs. ücretsiz olarak okul idaresi tarafından dağıtılır.
Bilsem öğrencilerini ön görüşme mülakatlarımızda tespit ediyoruz, ancak okullarımıza çok sayıda Bilsem öğrencisi başvuru yaptığı için her birine standart bir burs uygulamasında bulunamıyoruz. Okullarımızın ön görüşme etkinliklerinde, öğrencilerimizin gelişimsel özellikleri ve farklı becerileri tespit edildikten sonra velilerimize bilgilendirme yapılıyor. İlkokul yıllarında maddi desteğe ihtiyacı olan ailelere burs kurulu kararıyla ihtiyaç bursları verilebiliyor. Bu bursların akademik burs olarak adlandırılmasını 5 Yaş – 4.Sınıf yaş düzeyinde uygun bulmuyoruz. 5.sınıf ve sonrasında yüksek başarılı öğrencilerimiz, okullarımızın açtığı bursluluk sınavlarında, hak ettikleri bursları alabilmektedirler.
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin başarının değerlendirilmesi ve ölçme değerlendirmenin genel esasları başlıklı 20.maddesinin ikinci fırkası ;İlkokul 1,2 ve 3.sınıflarda öğrencilerin başarısı; gelişim düzeyleri dikkate alınarak öğretmen rehberliğinde gerçekleştirilen ders etkinliklerine katılımları ile ilgili öğretim programlarında belirtilen değerlendirme ilkelerine göre tespit edilir. "Karnede ÇOK İYİ, İYİ ve GELİŞTİRİLMELİDİR şeklinde gösterilir."denilmektedir. Bu bağlamda okulumuzda 1., 2., 3., ve 4.sınıflarda bursluluk sınavları yapılmamaktadır.
Okula Giriş Sınavı ile burs hakkı kazanmış öğrenciler her ders yılının sonunda bitirilen sınıfa ait; Nesibe Aydın deneme sınavları ortalamasına göre ilk %15 dilimdeki öğrenciler arasında yer alırlarsa; bursları, aynı oranda bir sonraki yıl içinde devam ettirilmektedir.
Ekte, burs yönetmeliğimizi inceleyebilirsiniz. Burs yönergesi sizin incelediğiniz tarihten sonra güncellenmiş olabilir. Güncel olan son yönetmeliği Okullar Koordinatörümüz Şemsettin Beşer'den ( s.beser@nesibeaydin.k12.tr ) talep edebilirsiniz.
Anasınıfı programımızda öğrencilerimizin süreç içindeki yaşantıları eğitim kadromuz tarafından dikkatli bir şekilde takip edilmektedir. Sınıf öğretmenlerimiz başta olmak üzere yöneticilerimiz ve PDR uzmanlarımız tarafından her öğrencinin gelişimi bizzat yakından takip edilir, ihtiyaçları doğrultusunda uygulamalar şekillendirilir.
Gelişim izleme ve değerlendirmeye dair her ay mutlaka gelişim gözlem takibi, etkinlik ve oyun gözlemleri yapılır ve bu gözlemler tutanaklandırılarak öğrencinin gelişim dosyasında yerini alır. Gelişim gözlem takibi ile amacımız, her ay eğitim programında hedeflenen kazanımlara ulaşmak için öğrencilerin bireysel özelliklerine yönelik her çocuk ile birebir çalışmalar yaparak, öğrencileri bir üst seviyeye çıkartmaktır. Oyun gözlemlerimizin amacı öğrencilerin doğal oyun ortamı içerisindeki davranışlarının gözlemlenerek bilişsel, psiko-motor, dil ve sosyal-duygusal becerileri hakkında bilgi toplayarak takip edilmesi ve değerlendirilmesidir. Etkinlik gözlemleri ile ise öğrencilerin farklı öğrenme alanlarına yönelik ilgi ve tutumlarının kayıt altına alınarak takip edilmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Bunun yanı sıra yine bir diğer değerlendirme ve öğrenci gelişimi takibi aracımız portfolyo uygulamasıdır. Portfolyo, öğrencinin bir dönem boyunca yaptığı çalışmalar arasından kendi seçtiği etkinlikleri anne, baba ile paylaşma sürecidir. Bu süreç;
Nesibe
Aydın Eğitim Kurumlarında tüm sınıf seviyelerinde birinci yabancı dil İngilizcedir
ve eğitim programımızda önemli bir yer tutmaktadır.
Nesibe Aydın Gölbaşı Kampüsü Okulları, aynı zamanda bir "IB (Uluslararası Bakalorya)" Dünya Okulu ve "Cambridge Okulu" olarak İngilizce derslerinde "Cambridge Okullarının Programı" uygulanmaktadır.
Nesibe Aydın Eğitim Kurumlarında öğrenciler, uzman
eğitimciler tarafından yetenekleri doğrultusunda sanat ve spor faaliyetlerine
yönlendirilirler.
Doğru okul seçiminde veli beklentileri ve okul hedeflerinin birbiri ile örtüşmesi önemlidir. Bu bağlamda yıl içerisinde öğrenci velisi ile çeşitli bireysel görüşmeler yapılmaktadır. Birinci ve ikinci dönem olmak üzere yılda iki kez veli-öğretmen görüşme toplantısı yapılır. Okul olarak öncelikli hedefimiz, öğrencilerimizin okula mutlu gelip gitmelerini sağlamaktır. Bu anlayıştan hareketle, öğrencilerimiz önce öğretmenine, daha sonra arkadaşlarına ve yeni okul ortamına alışmasını sağlamak konusunda rehberlik birimi, okul idaresi ve sınıf öğretmenleri koordineli bir çalışma yürütür. Yeni bir okul ortamı, yeni arkadaş ve öğretmenler, bazı çocukların kaygılanmasına sebep olabilir. Bu kaygıların sebepleri velisi ile görüşülerek tespit edilir ve gerekli destek hizmeti profesyonelce verilir.
Anaokullarında:
Öğrencilerimizin gelişim durumlarına ve
ihtiyaçlarına göre çeşitli çalışma sayfaları hafta sonu verilerek hem
sorumluluk becerileri geliştirilir hem de akademik ve sosyal gelişimleri
desteklenir. Ayrıca hafta içinde göster anlat günü, kitap
günü ve oyuncak günü gibi uygulamalarımız da haftalık program içine dâhil edilerek
öğrencilerimizin rutinleri hatırlamaları sağlanmaktadır. Bu rutinleri
gerçekleştirirken benmerkezci dönemde olan çocuklarımıza iletişim becerileri ve
paylaşma bilinci kazandırılmakta, özgüven duyguları geliştirilmektedir.
İlkokul, Ortaokul ve
Lisede:
Nesibe Aydın Eğitim Kurumlarında ödevler her sınıf düzeyinde günlük, haftalık
ve aylık periyotlarla verilmektedir. Günlük ödevler haftalık ders programında
yer alan ödev saatinde ve okulda yapılmaktadır. Aylık ödevler ise
öğrencilerimize kitapçık olarak dağıtılmakta ve Eğitim Portalı üzerinden
yayınlanan Akademik takvimde belirtilen tarihlerde kontrol edilmektedir. Ödev
konusunda direnç gösteren öğrenciler, rehberlik birimi tarafından takip edilip,
veli ile iletişim kurularak sorunun çözümü gerçekleştirilir.
Velilerimize öğretmenlerimizin cep telefonları verilmemekte, velilerimiz öğretmenlere okul telefonundan ulaşabilmektedirler. Öğretmenlerimiz gün içinde öğrencilerimiz ile ilgilenmekte olup, cep telefonlarını yanlarında taşımamaktadırlar. Velimiz idari görevlimize görüşmek istediği öğretmen ismini verir ve öğretmenimiz ilk müsait zamanında velilerimize geri dönüş sağlar.
Ders programlarımız, M.E.B'nın müfredatında belirtilen konular çerçevesinde yapılır. Zümrelerimiz toplanarak bu müfredata göre kaç saate ihtiyaçları olduğunu bildirir. Ders saatleri ve program buna göre düzenlenir. Bir ders saati süremiz 40 dakikadır. Dönem başında hazırlanan ders programları Eğitim Portalı aracılığı ile velilerimiz ile paylaşılmaktadır.
Yetenekli, hızlı öğrenen, öğrenme ihtiyacını sürekli gündeme getiren, soru soran ve farklı potansiyele sahip 5-12 yaş çocuklarımız için ‘Gelişim ve Bilim Programı’ adında ders dışında takip edilen bir programımız vardır. Programın amacı, hızlı öğrenen, farklı ilgi alanları olan çocuklara farklılaştırılmış ve zenginleştirilmiş bir eğitim ortamı sunmaktır. Bireysel farklılıklar göz önünde bulundurularak, esnek ve güvenilir bir ortamda, yaratıcılığı geliştirici bir müfredatla disiplinler arası çalışmalar yapılır.
Öğrenciyi tanıma çalışmaları kapsamında öğrencilerin bireysel farklılıkları tespit edilmekte ve bu farklılıklar göz önüne alınarak öğrenciler ile doğru iletişim kurulmaktadır. Bu durum da öğrencilerin üzerinde olumlu etki yaratmaktadır. Kurulan olumlu iletişim sayesinde öğrencilerimiz kendi gönüllülüğü ile rehberlik öğretmenine ve diğer öğretmenlere başvurmaktadır.
Okul
sürecinde tüm değerlendirme süreçlerinden edinilen bilgiler, bireysel veli
görüşmeleri aracılığıyla aileler ile paylaşılır. Çocuğun eğitiminde aile
ayağının fazlasıyla önemseyen bir kurum olarak yıl boyunca aileye danışmanlık çalışmalarımız devam ederken, öğrenci gelişimi ile ilgili yapılan gözlemler ve
değerlendirmeler velilerimizle sık sık bireysel veli görüşmelerimizde
paylaşılmakta, bunun yanı sıra genel veli toplantılarımızda da sınıf ve branş
öğretmenlerimizden ayrıntılı bilgi almaktadırlar.
Ayrıca okula ve öğrencilerimize dair tüm süreçlerin
takip edilebileceği çoklu ve farklı bilgilendirme kanalları ile velilerimize
ulaşırız.
Bireysel veli görüşmelerimiz dışında öğrencilerimiz ile ilgili
yaşadığımız tüm süreçleri velilerimizin her zaman takip edebildiği
sistemlerimiz de mevcuttur. Bunlardan
ilki okul web sitemizdir. (http://www.nesibeaydin.k12.tr) Birçok
etkinlik örneklerimizi web sitemizden ve portal duyurular bölümünden takip edebilirsiniz.
Veli
El kitabı; yeni eğitim öğretim yılı başında velilerimize verilen ‘Veli El
Kitabı’ ile de hem idari hem de eğitim işleyişi ile ilgili bilgi edinilir. Bununla
birlikte Nesibe Aydın Eğitim kurumlarının etkinlik haberleri ile dopdolu Aydın
Eğitim Dergisi velilerimize ulaşır.
Anasınıfı bulunan kampüslerimizde velilerimizin öğretmenleri ile de günlük olarak haberleşmenizi sağlayan
İletişim defterleri kullanılmaktadır.
Nesibe Aydın Eğitim Kurumları Rehberlik Birimi, öğrencilerin içinde bulundukları yaş dönemi göz önünde bulundurarak, onların bilişsel, sosyal-duygusal ve akademik gelişimlerini yakından izler, ihtiyaçları doğrultusunda takip ve destek çalışmaları yürütür. Yaklaşım ve içerik olarak “Gelişimsel ve Önleyici Rehberlik” hizmetleri sunmayı amaçlayan Rehberlik Birimi, çalışmalarında öğrenci merkezli olup, aile ve öğretmen işbirliğinin oluşturulması için gerekli ortamı hazırlar.
Kurum öğrenci, veli ve çalışanların bilgilerinin saklandığı elektronik ortamdır. Eğitimin en önemli parçası olan öğrenciyi tanıma çalışmalarında portal sistemimiz bizlere çok büyük kolaylık sağlar. Bizler anaokulundan 12. sınıfa kadar öğrencilerimiz ile ilgili tüm bilgileri portal sistemimizde depolarız ve öğrencimizle karşı karşıya gelecek her eğitimci için bu bilgiler çok önemli yol gösterici olur. Velilerimiz portal hesaplarından öğrencilerimizin gelişimleri ile ilgili gözlem ve değerlendirmelere, rehberlik notlarına ulaşabilirken, aynı zamanda ödev, duyuru, sosyal etkinlik gibi süreçleri de portal üzerinden takip edebilmektedirler. Velilerimize eğitim -öğretim dönemi başlangıcında kurum bilgi işlem servisi tarafından “ Eğitim Portalı Semineri” verilir.
Nesibe
Aydın Eğitim Kurumlarında öğrenci takibi sınıf öğretmenliği, rehberlik birimi
ve velilerimizle öğrencilerimiz hakkında sürekli iletişim kurabildiğimiz Eğitim
Portalı üzerinden yapılır.
Okullarımızın en önemli özelliklerinin başında yapıcı disiplin ve takipçi olması gelmektedir. Öğrenci takibi konusunda bir çok rehberlik ve yönetimsel takip sistemimiz mevcuttur. Öğrencimiz, ödev kitapçıklarında hangi soruyu yapıp yapmadığına kadar, veya ne sıklıkla revire gidip gitmediğini veya hangi yemekleri sevip sevmediğine kadar takip edilmektedir.
Rehberlik birimimiz öğrencinin sadece akademik durumunu takip etmez. Bunun yanı sıra öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimi, ilgi, yetenek ve eğilimleri ile ilgili takipler de yapılmaktadır. Ayrıca öğrencilerin öğrenme sitilleri ile mesleki eğilimlerine yönelik her sene çalışmalar yürütülürken, her öğrencinin bir üst kademeye geçişi ile ilgili de tanıma ve hazırlık çalışmaları yapılmaktadır.
HAYIR. Eğitim Kurumlarımıza ait tüm okullarımızda, bütün sistemimiz birebir aynıdır. Eğitim – öğretim müfredatı, eğitim materyalleri, ders programları, ölçme-değerlendirme, öğretmenlere uygulan hizmet içi eğitim seminerleri ve insan kaynakları seçimleri kurumsal olarak ortak yapılır. Tüm uygulamalar kampüslerimizde eş güdümlü olarak yürütülür.
Vizyonumuz, öğrencilerimizi, evrensel değerleri benimsemiş, özgür, sorumluluk sahibi, açık fikirli, duyarlı, yaratıcı, sorgulayan ve özyönetim becerilerine sahip bireyler olarak yaşama hazırlamaktır.
Misyonumuz, bütünsel eğitim yaklaşımıyla öğrencilerimizi, öğrenmeyi yaşam becerisi olarak kullanan
bağımsız bireyler olmaları için destekleriz.
Hayır, ayrılıyorlar. Her gruptan iki ya da üç çocuk aynı sınıfta olacak şekilde tüm sınıflar yeniden oluşturulmaktadır. Oluşturulan gruplara yeni kayıtlı öğrenciler de katılmaktadır. Sınıfların oluşumunda öğrencilerin doğum ayları dikkate alınmaktadır.
Öğrencilerimiz yüzme derslerine, sınıf öğretmenleri ve yüzme öğretmeni eşliğinde giderler. Sınıf öğretmenleri, öğrencilerin soyunup giyinmelerine ve saçlarının kurutulmasına yardımcı olurlar. Öğrenciler havuza yüzme öğretmeni ile birlikte girerler. Sınıf öğretmenleri ise havuzun kenarında öğrencileri gözler.
Nesibe Aydın Okullarında öğrenciler gelişimlerine göre sıralanmaz ya da kategorize edilmez. Her öğrencinin bireysel hızının takip edilmesi ve ihtiyaçları doğrultusunda bireysel çalışmalar ile desteklenmesi programımızın güçlü yanıdır. Gelişim ve Bilim Programı ile her öğrencinin kendi potansiyeli içinde var olduğu inancı ile öğrencilerin bireysel hızlarında çalışmalar yapılmaktadır. Amacımız öğrencilerin sahip oldukları potansiyeli ortaya çıkartmaktır. Bu nedenle de gelişim gözlem formalarında olduğu gibi öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına yönelik GBP, müdür yardımcımız ve öğretmenler tarafından oluşturulur ve öğrencilerle kendileri için hazırlanan özel plan doğrultusunda çalışmalar bir ay boyunca yürütülür. Ay boyunca uygulanan GBP her ayın sonunda değerlendirilerek, yeni ay için yeni hedefler oluşturulur.
Ön görüşmelerimiz müdür yardımcılarımız ve anasınıfı öğretmenimiz tarafından yapılmaktadır. Eğitim uzmanları tarafından yaş grubu özellikleri dikkate alınarak hazırlanan çalışmalarla öğrencilerin hazır bulunuşlukları gözlemlenmektedir. Yapılan ön görüşmede sayı, şekil, renk, kavram bilgisi, dikkat ve çizgi çalışması ile ses farkındalığına yönelik çalışmalar yapılmaktadır.
4 yaş gruplarımızda öğle uykusu olacaktır. Ancak, ilkokula hazırlık sürecinde olan 5 yaş gruplarımız uyumamaktadırlar. 5 yaş grubu öğrencilerimiz öğle yemeğinden sonra dinlenme saatinde kitap okuma, film izleme, resim yapma gibi pasif etkinlikler ile ya da uyku matlarının üzerinde uzanarak dinlenmektedirler.
Her öğrencinin bireysel hızının takip edilmesi ve ihtiyaçları doğrultusunda bireysel çalışmalar ile desteklenmesi programımızın güçlü yanıdır. Bu programı oluşturmak ve devamlılığını sağlamak amacı ile 5 yaş gruplarımızda iki üniversite mezunu, 4 yaş gruplarımızda bir üniversite, bir lise çocuk gelişimi mezunu öğretmenimiz görev almaktadır. Bununla birlikte alanında uzman branş öğretmenlerimiz de kendi branşlarında tamamlayıcı etkinlikler ile programı destekler.
Yarım gün eğitimimiz yoktur. Okullarımızda Milli eğitim müfredatı uygulanmakta olup, bununla beraber öğrencilerimizin çok yönlü gelişimlerini sağlayacak; onları spor yapmaya özendirecek, sanatsal, bilimsel, kültürel sosyal içerikli branş derslerine yer verilmektedir. Tüm bunları yarım gün içine sığdırmak mümkün değilidir.
Anaokullarımızda
48-71 aylık çocuklar için MEB okul öncesi eğitimi programı uygulanmaktadır. MEB
programı eğitim programımız çerçevesini oluşturur. Eğitim programız; sarmal ve
esnek yapısı sayesinde, öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda şekillenir
ve bu bağlamda öğrenci merkezlidir.
Öğrencilerimizin ilgileri, ihtiyaçları ve
yaş grubu özellikleri doğrultusunda seçtiğimiz temalarla aylık programımız
oluşturulur. Ben, okulum, ailem temalarıyla başlayan aylık süreçlerimiz yıl
içinde yaşadığım çevre, uzay gibi konularla özelden genele doğru devam eder.
Her yaş grubunda
farklı temalar ele alınır ve 4 yaş grubunda ele alınan tema 5 yaşta farklı
içeriklerle daha ayrıntılı bir şeklide işlenmeye devam eder. Örneğin 4 yaş
grubunda çiftlik, vahşi, suda yaşayan hayvanlar ele alınırken, 5 yaş
gruplarında nesli tükenen hayvanlar ile ilgili çalışmalar yapılır. Yine 4 yaş
grubunda bitkilerin büyümesi ile ilgili çalışmalar yapılırken, 5 yaş grupları
ile çevre sorunlarının çözümü üzerine çalışmalar yapılmaktadır.
Anasınıflarımızda İngilizce öğretimi, eğitim programımızda çok önemli bir yere sahiptir ve İngilizce dersleri, anadili İngilizce olan yabancı uyruklu öğretmenler tarafından işlenmektedir. Uygulanan İngilizce programında öğrencilerin öğrendikleri kelimeleri ve dil kalıplarını deneyimlemeleri sağlanır. Ezberden uzak çeşitli tekrar ve gerçek yaşantılarında kullanımlarına bağlı olarak bu kavramları öğrenmeleri hedeflenir. Örneğin “Ağır-Hafif” kelimelerini anlatmak için İngilizce dersinde deney yapılır ve kelimeler tekrar edilir. Türkçe ve İngilizce müfredatımız birbirine paralelidir. Bu sayede çocuk ana dilinde bilmediği şeylerin İngilizce karşılıklarını öğrenmesi için zorlanmamış olur.
Öğrencilerimizin
çok yönlü gelişimlerini
sağlayacak; onları spor yapmaya teşvik edecek; sanat, bilim, kültür ve sosyal
içerikli branş derslerine yer verilmektedir. Branş derslerinde sınıf
öğretmenlerimizden biri de mutlaka branş dersi boyunca derste bulunur. Buradaki
amaç; hem öğrencilerin bu derslere ilişkin tutum ve katılımını gözlemek hem de
ders esnasında branş öğretmeni etkinliğini yaparken özellikle öz bakım ile
ilgili öğrencileri desteklemektir.( Su ve tuvalet ihtiyaçlarında yardımcı olmak gibi.)
Sınıf öğretmeni derste lider ya da otorite olmaz, süreci tamamiyle branş
öğretmeni yürütür. Sınıf öğretmeni de bir öğrenci gibi dersi izler ve
gerekiyorsa yine bir öğrenci gibi derse katılarak model teşkil eder. Branş
derslerinin dağılımı haftalık olarak şu şekildedir.
Anasınıfında okuma yazma öğretmiyoruz. Fakat okuma yazmanın öncül becerilerini öğrencilerimize kazandırılması için tüm çalışmaları yapıyoruz. Okuma için ses ve yazı farkındalığının kazanılması, görsel ve işitsel algı gibi birçok farklı uygulama ile öncül becerileri öğrencilere kazandırıyoruz. Ses farkındalığı çalışmalarımızda öğrenciler sesleri hissetmeye, duymaya ve taklit etmeye başlarlar. Bu beceriyi kazanmaları sonrasında takip eden süreçte diğer seslere de bu becerilerini rahatlıkla genelleyebilirler. Bu bağlamda ilkokul sürecinde okuma becerisi daha hızlı edinilmektedir. Yazma ile ilgili olarak el yazısının temelini oluşturan birbirini takip eden, sarmal ve birbirini tekrar eden çalışmalar yapılırken, bilek ve parmak kaslarının güçlendirilmesine yönelik egzersizlere fazlasıyla önem verilir.
4 YAŞ:
Bu
yaş grubuna yönelik eğitim programımız öncelikle öğrencilerimize “sosyal bir
grubun parçası olma bilincini” kazandırmayı hedeflemektedir. Başkalarıyla
karşılıklı iletişim halinde olma, basit kurallara uyma gibi pek çok yeni sosyal
becerin öğrencilerimiz tarafından edinilmesi hedeflenmektedir.
Bunun
yanı sıra 4 yaş için hazırlamış olduğumuz eğitim programımız öğrencilerimizin
bu dönemde sayılar, renkler, şekiller, mekânda konum ve zaman gibi pek çok
kavramla tanışmasını ve bunları günlük yaşamda kullanmasını sağlama hedeflemektedir. 4 yas grubu öğrencilerimizin, özgüven sahibi olması, özdenetim
sağlaması, kendisine ve çevresine olan
saygısını geliştirmesi sağlanmaktadır.
5 YAŞ:
5
yas eğitim programımızın hedefi, ilkokula hazırlanan öğrencilerimizin akademik
yaşantılarının temelini oluşturacak, okuma yazmanın öncülü olan birçok beceriyi
kazandırmaktır.
Bu dönem de öğrencilerimizin;
Sosyal duygusal anlamda da
öğrencilerimizin karşılaştığı problemleri çözebilmeleri, ilkokul sürecine uyum
sağlamaları hedeflenmektedir. İlkokul birimi ile ortak
yürüttüğümüz çalışmalarda öğrencilerimize ses farkındalığı kazandırılırken,
öğrencilerimize okuma yazma öğretilmemektedir.
AİLE KATILIM ETKİNLİKLERİ :
Eğitimde
bütünlüğü ve devamlılığı sağlamak ancak aile katılımları ile mümkündür.
Okulumuzun büyük önem verdiği aile katılım etkinlikleriyle velilerimiz
çocukları hakkında daha ayrıntılı bilgi edinmekte, çocuklarını okul sürecindeki
sosyal ortamlarında gözlemleme fırsatı bulmakta,
öğretmenlerimizin çocuklarla etkileşimlerini görmekte, hangi yaşlarda hangi
davranışların daha uygun olduğu konusunda bilgi sahibi olmaktadırlar.
Öğrencilerimiz de kendilerini daha çok okulun bir parçası olarak hissetmekte ve
okula daha istekli gelmektedirler. Aile katılımı ile o hafta ya da o ay işlenen
tema ile ilişkili sınıfa davet edilen velimiz öğretmenlerimizin de yardımı ile
hazırladıkları herhangi bir etkinliği sınıf içinde gönüllü bir öğretmen gibi
uygular.
GEZİ ETKİNLİKLERİ:
Gezi
etkinliklerimizle, çocukların araştırma yapma, problem çözme ve olayı yerinde
gözlemleme ile doğrudan öğrenme gereksinimlerini karşılamak amacı ile çeşitli
çevre gezileri yapılmaktadır.
MUTFAK ETKİNLİKLERİ:
Mutfak
etkinlerimizin amacı; öğrencilerimiz temel el becerilerini, el göz
koordinasyonu gerektiren becerilerini geliştirmektir. Bununla birlikte
öğrencilerimiz dengeli beslenme alışkanlıklarını da kazanmaktadırlar.
TİYATRO VE DİĞER ETKİNLİKLER
(YAZAR İMZA GÜNLERİ, KONSERLER, DANS GÖSTERİLERİ, BAHAR ŞENLİKLERİ):
Okulumuzda
her ay yapılan tiyatro gösterilerinin yaş grubuna uygunluğu, yöneticilerimiz
tarafından yılın başında denetlenir. Bununla birlikte yazarlarımızla ve
alanında uzman konuklarımızla düzenlenen söyleşiler ve çeşitli kültürel
etkinliklere de programımızda yer veririz.
Anaokullarımızda, 08.00-16.40 saatleri arasında eğitim öğretim yapılmaktadır. 08:00’de öğrencilerimiz serbest ve yapılandırmış oyunlarla güne duygusal bir hazırlıkla başlar, 16.40’da eğitim öğretim etkinliklerimiz öğrenciler ile birlikte değerlendirilerek sonlandırılır. Eğitim programımız öğrencilerimizin merak ettiği, onların ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik temalardan oluşur. Temaya uygun haftalık çalışmalarımız eğitim uzmanlarımız tarafından planlanır ve öğretmenlerimiz tarafından uygulanır. Göster anlat etkinliği ile öğrencilerimiz temaya uygun bir konuyu hafta sonu aileleri ile araştırır ve yaptıkları araştırmaları her pazartesi arkadaşlarına anlatır. Salı günleri ise sosyal etkinlik günü olup, aylık olarak her hafta sıra ile mutfak etkinliği, aile katılımı, gezi ve tiyatro etkinlikleri gerçekleştirilir. Dil gelişimini, özgüven duygusunu geliştirmek ve paylaşma duygusunu en doğru şekilde öğrenmelerini sağlamak amacı ile öğrencilerimizin her perşembe günü kitap, cuma günü ise oyuncak getirmeleri istenir.
Öğrencilerimiz
yemeklerini kendi yaş grubundaki arkadaşları ve öğretmenleri eşliğinde yemekhanede
yerler.
Yemek
zorunludur. Anasınıfı ve ilkokul öğrencileri kahvaltı, öğle yemeği ve ikindi
kahvaltısı alırlar. Ortaokul ve lise öğrencileri ise öğle yemeği alırlar.
Yemekler, okulumuz
ile anlaşmalı olan yemek firması tarafından gıda mühendisleri ve beslenme uzmanları denetiminde hazırlanır.
Her ay düzenli olarak, OKUL AİLE BİRLİĞİ üyelerimizin de katıldığı toplantılarda, AYLIK YEMEK MENULERİ titizlikle hazırlanır.
(Not: Özel durumları olan öğrencilerin yedikleri yemekler takip edilir. (Diyabet, ishal durumu, alerjik durumlar vb.)
Öğrencilerimiz okula servis ile gelip giderler. Servislerimizde, öğrencilerimizin araca binmesine ve araçtan inmesine yardımcı olan bir görevli bulunur. Velilerimiz okul servislerinin, trafikte izleme (uydu servis takip) sistemi ile hangi güzergâhta olduğunu ve hızını her an görüntüleyebilirler. Okul servislerimiz, sıkı güvenlik yönergeleri çerçevesinde titizlikle yönetilir ve sık sık denetlenir.