5 Yaş GBP Programı

BİLİM/DENEY etkinliğimizde yanlışlıkla su ve pirinç dolu kapların içine düşen ataçları kurtarmak için yollar aradık. Süzgeç, cımbız, mıknatıs gibi kullandığımız araçlardan hangisinin bizim için daha kolay ve hızlı sonuç verdiğini gözlemledik, materyallerin özelliklerini değerlendirdik, farklı mıknatıs çeşitleri ile tanıştık ve özellikleri hakkında yorum yaptık.

GÖRSEL SANAT VE MATEMATİK etkinliğimizde Joan Miro ile tanıştık. Resimlerinde kullandığı sembollerin dilini anlamaya çalıştık. Bu etkinlikleri yaparken resimleri onun gibi çizgilerle çizmeye başladık, hangi çizgi ile başlayacağımıza zar oyunu ile karar verdik ve ardından grafik okuyarak resimlerimizi sulu boya ile tamamladık.

OYUN etkinliğimizde vücudumuzu mekânda konumlandırma amacı ile tuvalet kâğıdı ağlarının içinden geçme, geçerken takım arkadaşlarının yönergelerini dinleme etkinliklerimiz ile ısındık. Gördüğümüz ama belki ne işe yaradığını pek bilmediğimiz körüklü su borusu ile tanıştık. Onu şekillendirdik ve oluşturduğumuz şekillere uygun olarak vücudumuzu şekillendirerek sınırlarımızı deneyimledik.

TEKNOLOJİ etkinliğimizde yönerge oluşturmak ve bu yönergeler doğrultusunda nesneleri hareket ettirmek için planlama yaptık. Planlarımızı görsellerin üzerine aktardık.  Yaptıklarımızı akıllı tahta aracılı ile deneyimledik.

ZİHİN ARAÇLARI etkinliğimizde görsel okuma becerilerimiz üzerine çalıştık. Yaptığımız etkinliklerde öncelikle verilen sayfaları inceledik. Sayfaları müzik eşliğinde hareket ederek inceledikten sonra bir bütün oluşturmaya çalıştık. Sayfaları sıraladık. Görselleri okuyarak hikâye oluşturmaya çalıştık. Bu esnada takım olarak karar verebilmek, birbirimizi dinlemek, fikirlerimizi ifade edebilmek gibi becerilerimizi ortaya çıkardık.