5 Yaş Gelişim ve Bilim Programı

BİLİM etkinliğimizde renk kaçıran deneyimizi yaptık. Sütün içine akıtılan boya damlalarının deterjan sayesinde nasıl sütün içinde yol aldığını gözlemledik. İncelediğimiz deney süreci ve sonucuyla, boyalı yiyecekleri yememiz durumunda vücudumuzda ortaya çıkabilecek tepkimeleri benzerlikler kurarak anlamaya çalıştık. Sağlıklı beslenmek ve sağlıklı beslenme alışkanlarının önemi hakkında bildiklerimizi tekrar paylaşmış olduk.

GÖRSEL SANAT VE MATEMATİK etkinliğimizde ressam dediğimizde aklımıza ilk gelen isim olan Picasso ile tanıştık. Bu hafta Picasso’nun portre çalışmalarını inceledik. Ardından kendi portremizi yapmaya başladık. Portremizi yapmaya başlamadan önce sayıları 10-100 arası 10 ar 10 ar sayarak tekrar ettik. Portremizi çizmek için aynalardan yararlanmaya karar verdik. Aynaları elimize aldığımızda aynaların üzerinde 10-20-30 gibi sayılarla 10 eşit parçaya bölündüğünü fark ettik. Önümüze resim çizeceğimiz kâğıtlar geldiğinde onların da ayna gibi 10 eşit parçaya bölündüğünü gördük. Aynada 40 yazan kutucuğun içinde ne görüyorsak onu kâğıda çizerek etkinliğimizi tamamladık.

OYUN etkinliğimizde öğrencilerimiz hazırlanmış 3 farklı alanda sırayla etkinliklerini tamamladılar. İlk alanda ellerindeki blokları belirlenen sayı sıralarına atarak, sayılar arasında azlık çokluk, hangi grup kaç puan topladı gibi sorularla hem büyük kaslarının gelişimini destekledik hem de matematiksel kavramları tekrar ettik. Ardından yerde hazırlanmış olan çizgiyi takip ederek yürümeleri beklenen parkura gelerek denge ve dikkat çalışacaklarını tamamladık.  Son alanda ise su dolu havuzun içinden topları mutfak kepçelerini kullanarak toplamaya çalıştık.

TEKNOLOJİ etkinliğimizde “Code Karts” ve”Labo Car Designer” isimli uygumalar kullanarak arabalar tasarladık ve bu arabaların nasıl hareket ettirilebileceğine dair fikir edindik.

ZİHİN ARAÇLARI etkinliğimizde kutular ve pipetleri kullanarak labirentler oluşturduk, pipetleri kestik, yapıştırdık. Her kesip yapıştırdığımız pipetten sonra elimizdeki misketi yaptığımız labirentin içinde hareket ettirerek labirentimizdeki adımlarımızın doğru olup olmadığını kontrol ettik.