.
Proje Yaş Aralığı: 14-17
Proje Kurucu Ortakları :Barış Kurt, Athanasıos Harıtos
Okulu: Kırımlı Fazilet Olcay Anadolu Lisesi (Ayşe Kurt, Barış Kurt)
Junior High School of Filiatra (Athanasıos Harıtos)
Karcagi Szakkepzesi Centrum Teleki Blanka Gimnazium Tecnikum es Kollegium (İldiko Fabian)
J.Pilsudska Daugavpils valsts polu gimnazija (Natalija Karpenko)
Sivas Yıldızeli Güneykaya Anadolu Lisesi (Çetin Güleç)
Özel Nesibe Aydın Anadolu ve Fen Lisesi (Ayşe Toprak Akın)
Kabataş Erkek Lisesi (Aynur Engin)
Elazığ Lisesi (Gönül Önal Önen)
Koceli Dilovası Gebkim Mesleki Teknik Anadolu Lisesi (Münevver Önemli)
Sezginler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (Nazmiye Bayhan)
Mersin Erdemli Anadolu Lisesi (Saadet Ay)
Şehir ve Ülkeler: (Yunanistan, Filiatra) (Macaristan, Karcag) (Letonya, Daugavpils) (Türkiye ,İstanbul,Sivas,Elazığ,Ankara,Kocaeli,Mersin,Sakarya)
Projenin tanıtımı:
e-Twinning, Avrupa’daki okulların dil gelişimi, kültürler arası etkileşimi, denizler, göller, nehirler ve okyanuslara verdiğimiz zararlar hakkında farkındalık oluşturmak için proje yapmak amacıyla oluşturulmuş ülkeler arası bir okyanus okuryazarlığı projesidir. Farklı ülkelerden öğretmen ve öğrencilerin denizler ve okyanus hakkındaki anlayışlarını geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Okyanusların önemini ve insanlığın okyanuslara olan bağımlılığını vurgulamayı amaçlamaktadır.
Projemizin hedefleri;
- Okyanusların önemini ve insanlığın okyanuslara olan bağımlılığını vurgulamak
- Okyanusların biyolojik çeşitliliğini ve ekosistemlerini tanıtmak
- Okyanus kirliliği ve iklim değişikliği gibi okyanus tehditleri hakkında farkındalık yaratmak
- Okyanusları korumak için eyleme geçmeye ilham vermek
Projemizde bu hedeflere ulaşmak için ,
- Okyanus hakkında bilgi sağlayan çevrimiçi eğitimler düzenledik.
- Okyanus canlıları hakkında bilgi sahibi olmak için Akvaryum gezisi düzenledik.
- Okyanus kirliliği veya iklim değişikliği hakkında araştırmalar yaparak öğrenciler arası kısa belgesellerle desteklenen toplantılar düzenledik.
- Okyanus asitliğinin artması hakkında, aşırı avlanma, okuyanus kirliliği, sebep olduğu küresel ısınma ve sonucundaki iklim değişikliği hakkında gerçekleştirdiğimiz online eğitimlerden sonra karışık okul takımları oluşturarak konular üzerine tartıştık ve manifestolar oluşturduk.
- Okulumuz öğrencileri olarak Gölbaşı, Atatürk Parkında göl kenarında sahile ve parka atılmış olan çöpleri toplama etkinliği düzenledik.
- Mogan çevresinde bisiklet turu etkinliği düzenledik.
- Mogan gölünde tekne turu etkinliği düzenledik.
- Okulumuz bilim şenliğinde Projemizi tanıtarak almış olduğumuz 20 litrelik kumun içine plastik ve kağıt atıkları atarak gelen misafirlerimize maske, eldiven, fırça ve kürek vererek atılan çöpleri bulup çıkarıp oluşturduğumuz yapay sahili temizlemelerini istedik. Bunun ne kadar uğraştırıcı ve zor olduğunu gördüler ve 20 litre kumun temizlenmesinin bu kadar zorluk yaşıyorsak sahillerimiz ve çevremizin temizliğinin ne kadar zor olduğunu, bu sebepten kirtmememiz gerektiği; buna da en azından çöpleri ayrıştırarak çöp kutularına atmakla korumaya başlayabilecekleri farkındalığı oluşturmak istedik.
- Son olarak Projemizde e-dergi oluşturduk.
- Bu projede öğrencilerimiz web 2.0 araçlarını özellikle yapay zeka kullanımını öğrendiler. Yapay zekaya okyanus kirliliğinin sebepleri ile ilgili afişler tasarlattılar, şarkı sözleri yazdırdılar ve bunları diğer okullardan karışık olarak seslendirerek birleştirdiler.