3
Antalya Okulları - 2023 - DİK (5)
ii

Nesibe Aydın Yıldızlar Okulu yöneticilerimiz, İzmir Kampüsümüzde düzenlenen seminerde velilerimizle bir araya geldi.

39 yıllık Nesibe Aydın Eğitim Kurumları tecrübesini ile sınavlar hazırlık, uluslararası programlar, ana sınıfı ve ilkokulda uygulanan eğitim modeli ve daha birçok konuda velilerimizi bilgilendiren yöneticilerimiz, interaktif olarak seminerde velilerimizden gelen soruları yanıtladılar.

2a
3a
4a
Antalya Okulları - 2023 - DİK (4)

Nesibe Aydın Yıldızlar Okulu yöneticilerimiz, Aksaray’a yaptıkları ziyarette şehrimizin yöneticileriyle bir araya geldiler.

Aksaray Valisi Sayın Hamza AYDOĞDU, Aksaray Vali Yardımcısı Sayın Murat Çağrı ERDİNÇ ve İl Özel İdare Genel Sekreteri Sayın Yüksel Çelik’i makamında ziyaret eden yöneticilerimiz, Aksaray’da açılacak okulumuz ve eğitim sistemimiz hakkında bilgi verdiler.

Ziyaret süresi boyunca yöneticilerimizle yakından ilgilenen Sayın Valimiz, Sayın Vali Yardımcımız ve Sayın İl Özel İdare Genel Sekreterimize teşekkür ederiz.

5
6
1foto
2
3
4

29 Ekim Cumhuriyet Bayramımızın 99. Yılını Coşkuyla Kutladık!
Kurucumuz Nesibe Aydın ve Başkan Vekilimiz Mirkan Aydın’ın konuşmasıyla başlayan; Gölbaşı ve Yıldızlar Kampüslerimizde ayrı ayrı düzenlenen Cumhuriyet Bayramı törenlerimiz, öğrencilerimizin hazırladığı muhteşem gösterilerle birbirinden renkli anlara sahne oldu.
Kahramanlıklarla dolu istiklal mücadelemizden kesitler ve Cumhuriyetimizin hikâyesini izlediğimiz törenlerimizde, hep bir ağızdan söylediğimiz marşlarımızla coşku dolu anlara şahitlik ettik.
Cumhuriyet ışığıyla, yarının aydın nesilleri olarak yetişen öğrencilerimizin ve velilerimizin yoğun katılımıyla gerçekleşen törenlerimizde Cumhuriyetimizin Kurucusu Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk ve kahraman silah arkadaşlarını bir kez daha saygı, sevgi ve minnetle andık.

1
2

Akademik Direktörümüz Saadet Roach, okulumuza yaptığı ziyarette Kurucularımız, öğrencilerimiz ve akademik kadromuzla bir araya geldi.

Birbirinden deneyimli ve alanında uzman akademik kadromuzla yaptığı toplantılarla birlikte bilgi ve birikimlerini öğretmenlerimize aktaran Sayın Roach, yapılacak çalışmalar hakkında değerlendirmelerde bulundu.

1
2
3

Fen Bilimleri dersinde öğrendikleri “Destek Hareket Sistemi” konusunu tasarladıkları iskelet kuklalarıyla somutlaştırarak pekiştiren 6. sınıf öğrencilerimiz; kemiklerin özelliklerini, bulundukları yerleri ve isimleri tekrar ederek bilim dolu bir gün geçirdiler

1
2
3
4
8
9

Türkiye’nin dört bir yanından öğrencilerimizin yaptığı eserlerden oluşan resim sergisi, koro ve dans ekibimizin sahne şovları, Sevgili Zeynep Bastık ve Edis’in muhteşem performanslarıyla unutulmaz bir sosyal sorumluluk projesine imza attık.
“Yarının aydın nesilleri için daha yeşil bir dünya!” sloganından yola çıkarak 14 Mayıs Antalya Açıkhava, 28 Mayıs ATO Congresium’da düzenlediğimiz ve her biletin bir fidana dönüştüğü konserlerde, tüm salonu doldurarak İklim Krizine karşı bizimle birlikte ses veren Ankaralılara, Antalyalılara ve büyük Nesibe Aydın ailesine teşekkürlerimizi sunuyoruz.

1
2
3
4
5

Hayvanları korumak ve haklarına saygı duyulmasını sağlamak amacıyla bir araya gelen öğrencilerimiz, Hayvanları Koruma Gününde özgürce hazırladıkları pankartlarla ve maskelerle kampüsümüze ses getirdiler. Hayvanları korumaları gerektiği hakkında farkındalık oluşturan öğrencilerimiz, getirdikleri mamalarla sokaktaki dostlarımıza karşı duyarlılığı artırdılar.

1
2
3

Avrupa kültürünü, kültürlerarası iletişimin önemini, kültürel çeşitliliği ve dil bilmenin gerekliliğini birbirinden eğlenceli oyun ve quiz etkinlikleriyle vurgulayan 6 ve 7. sınıf öğrencilerimiz, Avrupa Diller Gününü birbirinden renkli şarkılarla kutladılar. Avrupa kültürlerini ve dillerini araştırarak bilgileriyle görsel bir şölen gerçekleştiren öğrencilerimiz, yaptıkları sunumlarla farklı dillerde iletişim kurma becerilerini pekiştirdiler.

1

Nesibe Aydın eğitim Kurumları tarafından geleneksel olarak düzenlenen ve bu yıl ikincisi yapılacak olan Akıl ve Zekâ Oyunları Yarışmasına tüm lise öğrencilerini bekliyoruz.
Yarışma koşulları, aydınlatma metni, veli izin dilekçesi ve ön kayıt için linke tıklayınız. https://naoyarisma.com

WhatsApp Image 2022-06-06 at 08.16.19

NESİBE AYDIN OKULLARININ

18 HAZİRAN 2022 YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI

1. OTURUM TEMEL YETERLİLİK TESTİ (TYT) İLE İLGİLİ YORUMLARI

18 HAZİRAN 2022

Üniversite giriş sınavının 1. oturumu olan ve ülke genelinde 3 milyon 234 bin 409 adayın başvurduğu TYT sınavı bugün uygulandı.

Bugüne kadar büyük bir azimle çalışan ve emek veren tüm adaylara geçmiş olsun diyor, yarın girecekleri AYT’de başarılar diliyoruz.

Nesibe Aydın Okulları uzmanları, 2022 TYT’yi aşağıdaki şekilde yorumlamışlardır:

2022 TYT’nin bilginin yanı sıra okuduğunu anlama, yorum yapabilme, gündelik hayatla ilişkilendirebilme, çıkarımda bulunabilme becerilerini ölçen sorulardan oluştuğu görülmüştür.

Sınavdan sonra öğrenciler, 2022 TYT’nin geçen seneden daha yapılabilir bir sınav olduğunu belirtmişlerdir. Matematik alanının yapılabilir seviyede olduğu ve 2021 TYT’ye göre daha anlaşılır sorulardan oluştuğu görülmüştür. Öğrenciler özellikle Türkçenin zaman alıcı ve çeldiricilerin kuvvetli olduğunu iletmişlerdir. Bu durumda 2022 TYT’de TÜRKÇE ve SOSYAL BİLİMLER testlerinin belirleyici olduğu gözlenmiştir.

Türkçede anlam, matematikte problem ve sayılar sorularının zorlayıcı olduğu, işleme dayalı olmasından kaynaklı zaman aldığı tespit edilmiştir. Matematik ve fen derslerinin 2021 TYT’ye göre daha yapılabilir olduğu ifade edilmiştir. Coğrafya alanında ise çalışan öğrencilerin yapabildiği, bilgiye dayalı harita okuma becerisinin ön planda olduğu sorular tespit edilmiştir. 2022 TYT’de Fen alanında Fizik sorularının belirleyici olduğu belirtilmiştir. Tarih sorularının 9 ve 10. sınıf müfredatına dayalı ve yorum ağırlıklı olduğu söylenebilir. Bazı Felsefe ve Din sorularının bilgiye yönelik olmasından ötürü öğrencileri zorladığı görülmüştür.

MATEMATİK BÖLÜMÜ

2022 TYT sınavında Matematik sorularında müfredat dışı soru olmayıp, beklediğimiz konulardan gelmiştir. Sorular, bilgiyi yorumlama, analiz, mantıksal çıkarımlara dayalı sorulardan oluşmuştur. Okuduğunu anlama ve denklem kurma yeteneğini ölçen tarzda sorular olup, “Sayılar” konusundaki soru sayılarında artış gözlenmiştir.

Soru tipi ezberlemeyen, analitik düşünme yöntemlerini kavramış, okuduğunu hızlı anlayan öğrencilerin başarılı olduğu bir sınav gerçekleşmiştir.

Geometri sorularında ise, yeni nesil sorulara yer verildiği ve bu sorular geçen yıla göre daha kolay sorulardan oluştuğu öğrenciler tarafından ifade edilmiştir.

Genel olarak bu yılki TYT sınavı geçen yıla göre daha kolay sorulardan oluşmuştur.

FİZİK BÖLÜMÜ

2022 TYT Fizik soruları beklendiği gibi 9 ve 10. sınıf Fizik dersi müfredatından seçilmiştir. Ancak soru sayısının azlığı nedeniyle her konudan (Fizik Bilimine Giriş, Hareket, İş-Güç Enerji, Genleşme, Sıvıların kaldırma kuvveti ve Elektrik akımı) soru yer alamamıştır.

Beklediğimiz gibi Sorular temel fizik bilgileri kullanılarak günlük hayat problemleri ve bunların yorumlanması üzerine kurgulanmıştır. Öğrencilerden alınan bilgilere göre sorularda bilimsel herhangi bir çelişki bulunmamaktadır.

Sınavın Fen Bilimleri bölümünde, geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi Fizik dersinin belirleyici nitelikte olacağı tahmin edilmektedir. 2022 TYT Fizik bölümünde Elektrostatik ve 2021’de olduğu gibi optik sorusunun Türkiye genelinde zorlayıcı ve belirleyici nitelikte olacağı tahmin edilmektedir.

KİMYA BÖLÜMÜ

2022 TYT sınavında çıkan sorular 9 ve 10. sınıfların MEB kazanımlarına uygun olarak hazırlanmıştır. 2021 TYT sınavı ile benzer zorlukta bir sınav olduğu belirlenmiştir. Düzenli çalışan ve kazanım eksiği olmayan öğrenciler için çözülebilir düzeyde sorulardan oluşmuştur.

BİYOLOJİ BÖLÜMÜ

2022 TYT sınavının biyoloji sorularının hem MF hem de TM öğrencileri tarafından rahatlıkla çözüldüğü tespit edilmiştir. Sınavın, temel bilgileri ölçen sorulardan oluştuğu tespit edilmiştir. 9 ve 10. sınıf müfredatının her 3 ünitesinden de birer soru sorulmuştur. Sınav klasik soru tiplerini içermekte olup, yeni nesil soru tipleri bu sınavda yer almamıştır.

Geçen seneye göre soruların zorluk derecelerinin benzer olduğu tespit edilmiştir.

TÜRKÇE BÖLÜMÜ

Dil bilgisi sorularının çok zor olmadığı; ses bilgisi, cümle türleri ve anlatım bozukluğu dışındaki konuların tarandığı bir sınav olduğu görülmüştür.

Anlam bilgisi konularıyla ilgili soruların çok uzun paragraflardan oluşmadığı, ancak çeldiricilerin güçlü olduğu, bundan dolayı birkaç orta düzey soru dışında, sınavın üst düzey zorlukta olduğu saptanmıştır.

Genel olarak değerlendirildiğinde Türkçe sorularının orta seviyenin üstünde zorluğa sahip olduğu tespit edilmiştir.

Sonuç olarak anlam bilgisi sorularının daha belirleyici öneme sahip olduğunu bir kez daha vurgulamaktayız.

TARİH BÖLÜMÜ

Bu yıl sınavda çıkan 5 tarih sorusundan 3’ü yoruma dayalıydı, 2 soru Tarih bilgisinin yanı sıra kavram ve Coğrafya bilgisi içermekteydi.

Soru dağılımı, geçen yıllarda olduğu gibi yine bu yıl da 9. sınıftan 2, 10. sınıftan 1, 12. sınıftan 2 soru şeklinde gelmiştir. Özellikle kavram ve Coğrafya bilgisi gerektiren soruların belirleyici olduğu görülmüştür.

COĞRAFYA BÖLÜMÜ

2022 Yükseköğretim Kurumları Sınavının ilk oturumu olan TYT’de Coğrafya alanındaki sorular, temel kavram ve ilkeleri kullanma becerisi ile etkili bir harita okuryazarlığı gerektirmiştir.

9. ve 10. sınıf müfredatına bağlı kalınmış olup, soruların çoğu 9. sınıf konularından sorulmuştur.

Sorular net, anlaşılır, bilgiyi kullanmaya ve birden fazla konuyu birbiriyle ilişkilendirmeye yönelik niteliktedir.

Uzun süredir sorulmamış olan “Ekonomik Faaliyet Türleri” ünitesinden 1 adet soru sorulmuştur.

Sosyal bölüm içinde, Coğrafyanın zorluk derecesinin orta seviyede olduğu görülmüştür.

FELSEFE BÖLÜMÜ

2022 TYT Felsefe soruları MEB Talim Terbiye Kurulu tarafından belirlenen 10 ve 11. sınıf müfredatına uygundur.  Sınavda çıkan soruların zorluk derecesi 2021 TYT’ye göre biraz daha yüksek olduğundan öğrencilerin zorlandıkları söylenebilir. Sınav sorularından 3 tanesi kavram ve filozof bilgisi, diğer 2 soru ise bilgi temelli yorum yapmayı gerektirmektedir.

Soruların çözülebilmesi, temel bilgi, bilgiyi yorumlama ve filozof görüşlerinin felsefi analizini yapabilme gücü gerektirmektedir. Sınav sorularının bir kısmı yaşamsal örnek içeren metinlerden oluşmuştur. ÖSYM,  kavram bilgisi ve metin analizi gerektiren soru sorma tavrını korumuştur.

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BÖLÜMÜ

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında son yıllarda görüldüğü üzere yeni nesil soru tarzıyla birlikte bilgiyi ölçme ve anlama-yorumlamaya yönelik sorular sorulmuştur. Sınavda ÖSYM, ‘‘yeni nesil soru’’ modelini öğrencilerin bilgilerini aktif kullanarak muhakeme yeteneği ile çözmesini amaçlamıştır. Hem bilgi hem sosyal-kültürel birikim ve ayetleri anlayıp muhakeme etmelerini istemiştir. Bunun yanında öğrencilerin dini kavram ve kelimeleri bilmesinin önemi de bir kez daha görülmüştür.

              Allah İnancı ve İnsan (Zati ve Subuti Sıfatlar),  Gönül Coğrafyamız,  İslam’da Bilginin Kaynakları (İman-Bilgi İlişkisi), Allah İnancı ve İnsan (Sorumluluk), İslam ve İbadet (İbadetin Maksadı) çıkan konulardır.

Bu alanda öğrencilerin; Allah’ın Sıfatları konusundaki zati ve subuti sıfatların ayrımı ile Gönül Coğrafyamız ünitesinden harita verilerek öğrencilerin iki soruda zorlanmış oldukları tespit edilmiştir. Diğer soruların paragrafa dayalı yorum olmasından ötürü nispeten daha kolay olduğu kanaatine ulaşılmıştır.

Sevgili Öğrenciler,

TYT, eğrisiyle doğrusuyla geldi ve geçti. Sınavı, beklentisinin altında geçen öğrencinin sınavın yasını tutmasının kendisine bir faydası olmadığı için üzülmemesi, sınavı iyi geçenin de mutluluktan rehavete kapılmaması gerekir. Şimdi sıra, yarın gireceğiniz AYT’ye odaklanma zamanı.

Asıl belirleyici olanın %60 etkiye sahip AYT olduğunu unutmayınız.

Sevgilerimizle!

Nesibe Aydın Eğitim Kurumları Zümre Başkanları

  
  

NESİBE AYDIN OKULLARININ 2022 AYT YORUMLARI

  
  
Nesibe Aydın Okulları uzmanları, 19 Haziran 2022 Pazar günü gerçekleşen AYT sınavında sözel alanda, okumaya dayalı, anlam bilgisi, yorum ve bilgi gerektiren soruların; sayısal alanda ise bilgi, teorem ve kavramların yorumlanmasına dayalı orta zorlukta soruların ağırlıklı olduğu söylenebilir. Adayların, zaman kontrolünü daha kolay sağlayabildiği bir sınavdır.

Sayısalda matematik soruları 2021’e göre daha kolay, anlaşılır, daha az zaman alan sorulardan oluşmuştur.

Fen derslerinin içerisinde fizik ve kimya alanında zorlayıcı soruların olduğu, bu nedenle sayısal alanda fizik ve kimya derslerinin belirleyici olduğu söylenebilir. Fizik soruları sözel ifadelerin ağırlıklı olduğu sorulardan oluşmuştur ve kavram analizi gerektirmektedir. Kimya alanında bilgiye ve formüle dayalı zorlayıcı sorular sorulmuştur. Tarih, coğrafya, felsefe grubu, din kültürü ve ahlak bilgisi ise bilgi ağırlıklı sorulardan oluşmuştur.

Özetle, genel olarak AYT sınavı bilginin ağırlıklı olduğu, bunun yanında muhakeme, okuduğunu anlama, yorumlayabilme, gündelik hayatla ilişkilendirebilme ve çıkarımda bulunabilme becerisini ölçen sorulardan oluşmuştur.

2022 AYT’nin sayısal alanda, fizik ve kimya; sözel alanda ise tarih, felsefe grubu, din kültürü ve ahlak bilgisi dersleri için zor, diğer branşlar için orta düzey zorlukta bir sınav olduğu görülmüş olup, ter döken tüm öğrencilerin yoğun çaba ve emeklerinin boşa çıkmamasını ve geleceklerinin AYDIN olmasını dileriz.

Nesibe Aydın Okulları uzmanları, 19 Haziran 2022 Pazar günü gerçekleştirilen AYT oturumu hakkında, sınavdan çıkan öğrencilerden aldıkları yorumlar çerçevesinde, branş bazında ilk değerlendirmelerini aşağıdaki şekilde yapmışlardır.

AYT-MATEMATİK TESTİ

2022 AYT Matematik testinde müfredat dışı soru olmayıp sorular kazanımlara uygundur. Matematik testinde geçen yıla göre ayırt edici soru sayısında azalma görülmüştür. Geometri sorularında hem klasik hem de yeni nesil sorulara yer verilmiştir.

Matematik testinin zorluk düzeyinin, geçen yıla göre daha kolay ve anlaşılır olduğu gözlenmiştir.

Analitik düşünme yöntemlerini kavramış, soru tipi ezberlemeyen, matematiksel kavram ve teoremler üzerine düşünerek öğrenmiş öğrencilerin başarılı olabileceği bir sınav gerçekleşmiştir.

AYT-FEN BİLİMLERİ TESTİ

2022 AYT genel olarak değerlendirildiğinde fizik ve kimya alanlarının belirleyici olduğu görülmüştür. Nesibe AYDIN uzmanları Fen Bilimleri Testini derslere göre aşağıdaki şekilde yorumlamıştır.

a) AYT-Fizik Soruları

2022 AYT Fizik testinde tüm sorular, 11 ve 12. sınıf müfredatından seçilmiş olup, soru sayısının azlığı nedeniyle her konudan (Ağırlık merkezi, Atom Modelleri, Yeryüzünde Hareket, Bağıl Hareket, İş Güç Enerji, Radyoaktivite, Kondansatör, Fotoelektrik vb.) sorgulama yapılamamıştır. Bu anlamda soruların tamamı müfredata uygun, ancak müfredat kapsamına göre daha dar çerçevede kalmıştır.

Fizik testinin genelinde fiziksel kavramların, temel fizik kuralları kullanılarak fizik bilgileri üzerinden güçlü ve dikkatlice yorumlanması ile sonuca ulaşılabilmektedir. Matematiksel işlemler yerine daha çok sözlü anlatım tekniği baskın olarak kullanılmıştır. Higgs bozonu ve Doppler etkisi soruları ile fizik testinin AYT de belirleyici olacağını düşünmekteyiz.

b) AYT-Kimya Soruları

2022 AYT Sınavı 11 ve 12. sınıf MEB müfredatından ÖSYM’nin açıkladığı kazanımlara uygun olarak hazırlanmıştır.

Sınavda çıkan soruların bilgiye dayalı, geneli orta zorlukta, formül bilmeyi ve yorumlamayı gerektiren seçici sorulardan oluştuğu gözlenmiştir.

2021 AYT sorularına göre bu sene AYT kimya testi sorularının daha zor ve fen alanında belirleyici olduğu gözlenmiştir.

c) AYT-Biyoloji Soruları

2022 AYT sınavında çıkan 13 Biyoloji sorusunun 6 tanesi 12. sınıf, 7 tanesi 11. sınıf konularını içermektedir.

Soruların tümünün temel bilgi içerdiği görülmüştür. Ancak sorulardan bazılarının hem yoruma hem de analize dayandığı tespit edilmiştir.

İyi çalışmış olan ve temel bilgilere hakim öğrencilerin yapabileceği türden sorular olduğu anlaşılmıştır.

Sınavda yeni nesil sorulara yer verilmemiştir.

2022 AYT biyoloji sorularının, geçen yılın AYT sınavına yakın düzeyde olduğu belirlenmiştir.

AYT-TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ve SOSYAL BİLİMLER TESTİ

a) AYT-Türk Dili Edebiyatı Soruları

Sınavda müfredat dışı sorulara yer verilmemiş, dil ve anlatım konularından sadece anlam bilgisi soruları yer almıştır. Farklı tipte soruya yer verilmemiş, dil bilgisinden soru sorulmamıştır.

Sınavın Türk edebiyatını tarayan, sürpriz soruların olmadığı ve orta zorlukta bir sınav olduğu saptanmıştır.

b) AYT-Tarih Soruları

Bu yıl AYT Sosyal Bilimler-1 de yer alan Tarih sorularının çoğunluğu bilgi ağırlıklı sorulardan oluşmuştur. Geçmiş yıllarda da olduğu gibi zorluk seviyesinin yüksek bir sınav olduğunu söyleyebiliriz. Soruların ağırlıklı olarak 9, 10 ve 12. sınıf müfredatından sorulduğu tespit edilmiştir.

c) AYT-Coğrafya Soruları:

 2022 AYT sınavında Coğrafya soruları 11 ve 12. sınıf MEB müfredat ve kazanımlarına uygun, geçtiğimiz seneye benzer, orta seviye sorulardan oluşmuştur.

Coğrafya testinde bilginin ön planda olduğu, okuduğunu anlamaya ve yorumlamaya yönelik,  yapılabilir nitelikte sorular sorulmuştur.

Özellikle Dünya haritası üzerinde kültür bölgelerinin, Türkiye’de demir yolu ulaşımının ve kır yerleşmelerinin irdelendiği soruların seçiciliği yüksek bulunmuştur.

d) AYT-Felsefe Grubu Soruları:

2022 AYT’de felsefe grubu testinde Felsefe, Psikoloji, Sosyoloji ve Mantık alanlarından 3’er soru sorulmuştur. Sorular analiz edildiğinde müfredat dışı soru olmadığı, önceki yıllarda olduğu gibi kavram bilgisi, yorumlama ve metin analizi bilgisi gerektiren sorulardan oluştuğu gözlenmiştir. Soruların net, açık ve iyi kurgulanmış olduğu söylenebilir.

2022 AYT Felsefe grubu sorularının 2021 AYT ile güçlük derecesi açısından benzer olduğu gözlenmiştir.

e) AYT-Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Soruları:

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin soruları 2021 AYT sınavında olduğu gibi kavram ve bilgi ağırlıklı sorulmuştur. Bu soru tarzları ile öğrencinin bilgi seviyesi YENİ NESİL SORU tarzlarıyla harmanlanarak ölçülmesi hedeflenmiştir.

İslam ve Bilim ünitesinden 2 soru sorulduğu ve bu soruların ikisinin de yeni nesil tarzda soru olduğu gözlemlenmiştir. Hristiyanlık ünitesinden de teslis inancı ve İnançla İlgili Felsefi Yaklaşımlar ünitesinden de inanç biçimlerinin sorulduğu ve bu sorularda da öğrencilerin bilgi ve birikimlerinin ölçüldüğü görülmüştür. Ayrıca 2 tane ayet yorumlama sorusu sorularak bu ayetlerde; Din ve Hayat ile Dünya ve Ahiret konularının anlama yorumlamaya dayalı olarak ölçüldüğü gözlemlenmiştir.

NULL