Nesibe Aydın Eğitim Kurumları (Konya) İlk Yıllar Programı IB Dünya Okuludur. Bu okul, bir IB Dünya Okulu olarak Haziran, 2021 itibari ile yetkilendirilmiştir. IB PYP okulları, ortak bir felsefeyi paylaşan yüksek kaliteli, zorlu, uluslararası eğitime bağlı okullardır – Nesibe Aydın Eğitim Kurumları (Konya) öğrencileri için bu bağlılığın önemli olduğuna inanır. Detaylara ulaşmak için lütfen IB’nin resmi web sayfasını tıklayarak ziyaret ediniz .
IB sorgulayan, bilgili ve duyarlı öğrenenler yetiştirmeyi amaçlayan ve kar amacı gütmeyen İsviçre merkezli 1968 yılından bu yana hizmet veren bir kuruluştur. Erken çocukluk döneminden lise son sınıfa kadar farklı program türlerinde (PYP, MYP, DP, CP) okulların akreditasyon sistemine dahil olması yoluyla eğitimde kaliteyi garanti eder. IB, öğrenenlerin yaşam boyu şevkle öğrenen, 21.yüzyılın gerektirdiği yaşam becerilerine sahip olan, değer yargıları gelişmiş “iyi insanlar” ve “Dünya vatandaşları” olarak yetişmelerini hedefler.
IB “öğrenen” odaklı öğrenci merkezli programları, sağlıklı ilişkiler, etik, sorumluluk ve en iyiye ulaşma çabasını öne çıkarır. Uygulanan programlar yoluyla, öğrencilerin akademik ve kişisel başarı için ihtiyaç duyulan yaklaşım ve becerileri geliştirmelerine yardımcı olur. Organizasyon tüm bu amacı aşağıda beyan edilen misyon ışığında gerçekleştirir.
IB Misyon Bildirgesi
IB programı; kültürler arası anlayış ve saygıya dayanan, daha barışçıl ve daha iyi bir dünya yaratmak isteyen, sorgulayan, bilgili ve duyarlı genç insanlar yetiştirmek ister.
Bu amaçla, IBO okullarla, hükümetlerle ve uluslararası organizasyonlarla birlikte çalışarak uluslararası eğitim ve kapsamlı değerlendirmeler içeren zorlayıcı programlar oluşturur.
Bu programlar; farklılıkları olan bireylerin de haklı olabileceğini anlayan, daha aktif, istekli ve yaşam boyu öğrenen bireyler olmalarını sağlar.
IB Misyon Bildirgesi’ni okulumuz misyonu ile entegre bir şekilde ele alınır. Bu entegrasyon sayesinde geleceğin bireylerini okullarımızda çağın gerekliliklerine uygun bir şekilde yetiştirilir. Öğrencilerimizin IB tarafından tanımlanan Öğrenen Profili özellikleri ile donanmış ve ulusal bilince sahip bireyler olmaları hedeflenir.
Nesibe Aydın Eğitim Kurumları Misyon Bildirgesi
Nesibe Aydın Eğitim Kurumları Misyon Bildirgesi, IB’nin Misyon Bildirgesi ile uyumlu olarak aşağıdaki şekilde beyan edilmiştir:
Bütünsel eğitim yaklaşımıyla öğrencilerimizi, öğrenmeyi yaşam becerisi olarak kullanan bağımsız bireyler olmaları için destekleriz.
Okul kültürümüz, yetkin kadromuz, uyguladığımız ulusal ve uluslararası programlarla öğrencilerimize evrensel değerler kazandırırız.
Rehberlik ve ölçme- değerlendirme hizmetlerimizle, öğrencilerimizin sorumluluklarını yerine getirebilen öz disipline sahip bireyler olmalarını destekleriz.
Öğrencilerimizi, akademik, sportif ve sanatsal alanlarda destekleyerek yaratıcılıklarını ortaya çıkarmalarını sağlarız.
Sosyal etkinliklerimiz ve öğrenme ortamlarımızla öğrencilerimizin ilgi ve yeteneklerini keşfetmelerini sağlarız.
Öğrencilerimizin bu etkinliklerde aldıkları sorumluluklarla daha iyi bir dünyaya katkı sağlarız. Yerel ve küresel problemlere duyarlı, çözüm üretebilen ve girişimci bireyler yetiştiririz.
IB Öğrenen Profili
IB tanımladığı Öğrenen Profili özellikleri ile IB Dünya Okulları tarafından yetiştirilen öğrenenlerin özelliklerini geliştirmeyi amaçlar. Nesibe Eğitim Kurumları olarak IB Öğrenen Profili özelliklerinin ve benzerlerinin; öğrencilerimizin yerel, ulusal ve küresel toplulukların sorumluluk sahibi üyeleri haline gelmelerinde yardımcı olabileceğine inanıyoruz.
Araştıran-Sorgulayan: Araştırma ve sorgulama için gerekli becerileri geliştirerek merakımızı besleriz. Tek başına ve diğerleriyle birlikte nasıl öğreneceğimizi biliriz. Şevkle öğrenir ve öğrenme sevgimizi yaşam boyu sürdürürüz.
Bilgili: Bilgiyi farklı disiplinler arasında araştırarak kavramsal anlayış geliştirir ve kullanırız. Yerel ve küresel önemi olan sorunlar ve fikirlerle ilgileniriz.
Düşünen: Karmaşık problemleri çözümlemek ve bunlarla ilgili güvenilir eylemlerde bulunmak için eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanırız. Gerekçeli, etik kararlar almada inisiyatif kullanırız.
İletişim Kuran: Kendimizi birden fazla dilde ve pek çok şekilde güvenle ve yaratıcı şekilde ifade ederiz. Diğer bireylerin ve grupların bakış açılarını dikkatle dinleyerek etkili şekilde işbirliği yaparız.
İlkeli: Doğruluk ve dürüstlükle, güçlü bir hakkaniyet ve adalet anlayışıyla, tüm insanların insaniyetine ve haklarına saygı duyarak hareket ederiz. Eylemlerimizin ve sonuçlarının sorumluluğunu alırız.
Açık Görüşlü: Diğerlerinin değerleri ve geleneklerinin yanı sıra kendi kültürlerimiz ve bireysel geçmişlerimize de değer veririz. Farklı bakış açıları arar, değerlendirir ve bu deneyimlerimizle olgunlaşırız.
Duyarlı: Empati kurar, şefkat ve saygı gösteririz. Hizmet etme yükümlülüğüne inanır, diğerlerinin hayatında ve kendi çevremizdeki dünyada olumlu bir fark yaratmak için hareket ederiz.
Riski Göze Alan: Belirsizliğe ihtiyat ve kararlılıkla yaklaşırız; yen fikirler ve yenilikçi izlemler araştırmak için bağımsız ve ortaklaşa çalışırız. Zorluklar ve değişim karşısında becerikli ve dayanıklıyız.
Dengeli: Kendimizin ve başkalarının esenliğini sağlamak için yaşamımızın farklı yönleri (entelektüel, fiziksel ve duygusal) arasında denge kurmanın önemini biliriz. Diğer insanlarla ve yaşadığımız dünyayla olan dayanışmamızın farkındayız.
Dönüşümlü Düşünen: Dünyayı, kendi fikir ve deneyimlerimizi derinlemesine düşünürüz. Öğrenme ve kişisel gelişimimizi desteklemek amacıyla güçlü ve güçsüz yanlarımızı anlamak için çaba sarf ederiz.
ÖĞRENEN
Öğrenenin Özne Olması
Özne olan PYP öğrencileri kendi inisiyatiflerini ve iradelerini kullanır, kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu alır ve öğrenmelerine sahip çıkarlar. Öğrenciler, kendi öğrenmelerini güçlü bir kimlik anlayışı ve öz-inançla ve diğerleriyle bağlantılı olarak yönlendirir, böylece bir yandan da topluluk duygusu ve başkalarının düşünceleri, değerleri ve ihtiyaçları konusunda farkındalık geliştirirler.
Okulumuzda öğretme yaklaşımı olarak öğrenenin özne olmasını sağlamak için sorgulama felsefesi benimsenir. Bu felsefe bağlamında öğrencilerimizin merak ettikleri hakkında odaklar oluşturmaları, araştırma yoluyla bilgiye ulaşmaları, edindikleri bilgileri düzenlemeleri ve farklı yollarla sunmaları, gerçek yaşam durumları ile ilgili problemler belirlemeleri bu problemlerin çözümü için eylemler gerçekleştirmeleri ve hem eylemleri hem de kendi sorgulama süreçleri üzerine dönüşümlü düşünmeleri hedeflenir.
Oyun
Özellikle erken çocukluk döneminde bu becerilerin, kavramsal anlayışlarının ve araştırma-sorgulamalarının gelişmesi için öğrenenlerimizin kendilerini oyun aracılığıyla kendi seçimlerini ifade edebilmelerini için fırsatlar sunulur.
Çünkü oyun, çeşitli sosyo-ekonomik, kültürel ve dilsel geçmişlerden gelen öğrenciler için bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişime yönelik faydalar sağlar ve IB öğrenen profilini keşfetmeye ve geliştirmeye başlamaları için öğrencilere özgün fırsatlar sunar. Oyun, bünyesinde seçimler barındırır, özne olmayı destekler, önemli kavramların ve kişisel ilgi alanlarının araştırma-sorgulamasının yapılabilmesi için fırsatlar sunar. Oyun aracılığıyla çocuklar, kendi fiziksel ve sosyal dünyalarıyla olan etkileşimlerinden etkin bir şekilde anlamlar oluştururlar. Yeni deneyimler ve ek öğrenmeler ışığında bu anlamlar, modeller ya da fikirler yeniden ele alınır ve düzeltilir
İlişkiler
Ev, aile ve okul arasında olumlu ilişkileri teşvik etmek ve beslemek öğrenme, davranış, sağlık ve esenlik için güçlü bir temel oluşturur. Küçük çocuklar dünyalarını ilişkiler çevresi olarak deneyimlerler; bu ilişkiler gelişimlerinin tüm yönlerini etkiler. Erken çocukluk döneminde ilişkilerin önemi, güven, özne olma ve aidiyeti merkeze koyan önemli beceri ve yetenekleri oluşturmanın en önemli parçasıdır. İlişkilerin önemi pekiştirildiğinde, etkili bir öğrenme topluluğunun temelleri de atılmış olur.
Öğrenme uzamları
PYP erken çocukluk döneminde etkili eğitimin temelinde güvenli, ufuk açıcı ve davetkar öğrenme uzamlarının yaratılması yer alır; bu uzamlar oyun aracılığıyla araştırmayı, merakı, yaratıcılığı, risk almayı ve öğrenmeyi teşvik eder. Bu uzamlar, özgün öğrenme deneyimlerine yönelik fırsatların büyük önem taşıdığı ve öğrencilere, hem birey hem de daha büyük bir grubun parçası olarak sahip oldukları bilgiler, güçlü yanlar ve yetkinliklerinden ötürü değer verilen yerlerdir.
Sembolik araştırma ve ifade
Etkili dil ve matematik öğrenme ve öğretimi, öğrencilerin başkalarını dinleme ve onlarla konuşma, sembolleri anlama ve kullanmada gelişen becerilerini temel alır. Öğrenme ve deneyimleri başka bağlamlara aktararak genişletmenin önemi, öğrencilerin düşüncelerini yeniden ele almalarına, sembollerle ilgili yetkinlik geliştirmelerine, yeni bağlantıları araştırmalarına ve anladıklarını sağlama almalarına olanak verir.
Eylem
Öğrencinin özne olmasının merkezinde yer alan eylem, İlk Yıllar Programı (PYP) öğrenme süreci ve programın tamamını kapsayan uluslararası bilinç kazanımıyla bütünleşiktir. Öğrenciler, bireysel ve toplu eyleme geçerek, uluslararası bilince sahip olmanın sorumluluklarını anlamaya ve ortak bir amaç için başkalarıyla çalışmanın yararlarını takdir etmeye başlarlar. Öğrenciler, bir fark yaratabilmek için seçebilecekleri somut eylemleri gördüklerinde, kendilerini yetkin, becerikli ve değişimin etkin özneleri olarak görürler.
Sergi
İlk Yıllar Programı`nda (PYP) öğrenme, öğrencilerin bilgilerini, kavramsal anlayışlarını, öğrenme yaklaşımlarını ve öğrenen profili özelliklerini yaptıkları araştırma-sorgulamalarla nasıl geliştirip uyguladıklarını sergilemeleri için onlara resmi ve gayri resmi birçok fırsat sunar. PYP sergisi, bu fırsatların göze çarpan bir örneğidir. Tüm IB programları son yıllarında doruk noktasına çıkaran veya birleştiren bir öğrenme deneyimi içerir. Öğrenme topluluğu sergiye katılarak hem kendi yaşamlarında hem de diğerlerinin yaşamlarında olumlu bir değişim gerçekleştiren uluslararası bilince sahip öğrencilerin gelişimini destekleyip kutlar.
Disiplinlerüstü Temalar
PYP öğrencileri dünyanın neresinde olurlarsa olsunlar, hangi kültürel gruba ait olurlarsa olsunlar bu temalar keşfetmeye değerdir. Sorgulama programını çerçevesi içine alan bu küresel ve sosyal temelli temalar, meseleler ve fırsatlar gerçek dünyada deneyimlenirken öğrencilerin üzerinde inceleme yapabilmesi için başlangıç noktası oluştururlar. Birlikte ele alındığında bu temalar öğrencilere geleneksel derslerin sınırları içinde sıkışıp kalmamış özgün öğrenme deneyimleri sunarlar, çünkü gerçek dünyanın problemleri sınır tanımaz.
Kim Olduğumuz: Bireyin kendi doğasını sorgulaması, inançlar ve değerler, kişisel, fiziksel, zihinsel, sosyal ve ruhsal sağlık, aileleri, arkadaşları, toplulukları ve kültürleri içeren insan ilişkileri, haklar ve sorumluluklar, insan olmanın anlamı.
Bulunduğumuz Mekan ve Zaman: Mekân ve zaman hakkında sorgulama, kişisel tarihimiz, evler ve seyahatler, insanlığın keşifleri, icatları ve göçleri, yerel ve küresel bakış açısından bireyler ve uygarlıklar arasındaki ilişkiler ve bunların birbirleriyle bağlantıları.
Kendimizi İfade Etme Yollarımız: Düşünceleri, duyguları, doğayı, kültürü, inançları ve değerleri keşfetme ve ifade etme yollarını sorgulama, yaratıcılığımız hakkında düşünme, yaratıcılığımızı geliştirme ve yaratıcılığımızdan zevk duyma yolları, estetik olanı takdir etmemiz.
Dünyanın İşleyişi: Doğa ve kanunları hakkında sorgulama, (fiziksel ve biyolojik) doğa ile insan toplumları arasındaki etkileşim, insanların bilim ilkelerinden anladıklarını nasıl kullandıkları, bilimsel ve teknolojik gelişmelerin toplum ve çevre üzerindeki etkisi.
Kendimizi Düzenleme Biçimimiz: İnsan yapısı sistemler ile toplulukların birbirleriyle olan bağlantıları hakkında sorgulama, örgütlerin yapısı ve işlevi, toplumun karar alması, ekonomik etkinlikler ve bunların insanlık ve çevre üzerindeki etkisi.
Gezegeni Paylaşmak: Başka insanlarla ve diğer canlılarla sınırlı kaynakları paylaşma mücadelesinde haklar ve sorumluluklar hakkında sorgulama, toplumlar ve toplumlar arasındaki ve içindeki ilişkiler, eşit fırsatlara erişmek, barış ve çatışmaların çözümü.
Anahtar Kavramlar
Kavramlar, güçlü, geniş ve soyut düzenleme fikirleridir; bu fikirler disiplinlerüstü ya da ders temelli olabilir. Öğrencilerin, yerel ve küresel önemdeki fırsatlar ve zorluklarla ilgili yaptığı araştırma-sorgulama için araç görevi görürler.
Biçim: Her şeyin gözlemlenebilir, tanımlanabilir, betimlenebilir ve sınıflandırılabilir bilindik özellikleri olan bir şekli olduğu anlayışı.
İşlev: Her şeyin bir amacı, rolü ya da araştırılabilir bir davranış tarzı olduğu anlayışı.
Nedensellik (sebep-sonuç): Bir şeylerin kendiliğinden olmadığı anlayışı; devrede nedensellik ilişkileri vardır ve eylemlerin sonuçları olur.
Değişim: Değişimin, bir durumdan başka bir duruma geçiş süreci olduğu anlayışı. Evrenseldir ve kaçınılmazdır.
Bağlantı: Herhangi bir öğenin eylemlerinin diğerlerini etkilediği, etkileşimli bir dünyada yaşadığımız anlayışı.
Bakış açısı: Bilginin farklı görüşlerle yönetildiği, böylece de farklı yorumlara, anlayışlara ve bulgulara neden olduğuna dair olan anlayış; bakış açıları bireysel, gruba özgü, kültürel ya da konuya özgü olabilir.
Sorumluluk: İnsanların kendi anlayışlarını, inançlarını ve değerlerini temel alarak seçimler yaptıkları ve bunun sonucunda hayata geçirdikleri eylemlerin bir fark yarattığı anlayışı.
Disiplinler (Ders Alanları)
Okulumuzda Milli Eğitim Bakanlığı müfredatları ile PYP kapsamında ele alınan ders alanlarına ilişkin müfredatlar entegre edilerek uygulanmaktadır. MEB müfredatlarının tüm içeriği PYP kapsamında uygulanmaktadır.
Fen – Sosyal: Okulumuz sorgulama programı çerçevesinde MEB’in Hayat Bilgisi, Fen ve Sosyal Bilgiler müfredatları sorgulama ünitelerimiz kapsamında ele alınır. Sorgulama ünitelerimiz sadece Fen veya Sosyal Bilgiler ya da hem Fen hem de Sosyal Bilgiler dersine ilişkin içeriklere sahip olabilir. Bu ders alanları bağlamında birçok bilgi ve kavramın gelişimi 4 yaştan 4. Sınıfa kadar disiplinlerüstü temalarımız boyunca ele alınır.
Dil: Okulumuz sorgulama programı çerçevesinde MEB’in Türkçe, İngilizce ve İkinci Yabancı Dil müfredatları (Almanca, Fransızca, İspanyolca) sorgulama ünitelerimiz kapsamında ele alınır. Bu dersler bağlamında öğrencilerimizin sözel dil becerileri için dinleme ve konuşma, görsel dil becerileri için inceleme ve sunum yapma, yazılı dil becerileri için okuma ve yazma alt dil becerilerinin gelişimi desteklenir.
Matematik: Okulumuz sorgulama programı çerçevesinde MEB’in Matematik sorgulama ünitelerimiz kapsamında ele alınır. Matematik dersi kapsamında Sayı, Veri İşleme, Ölçme, Şekil ve Uzay, Örüntü ve İşlev öğrenme alanları ele alınır.
Sanat: Okulumuz sorgulama programı çerçevesinde MEB’in Görsel Sanatlar ve Müzik müfredatları sorgulama ünitelerimiz kapsamında ele alınır. Buna ek olarak Drama ve Dans alanları da sorgulama programımıza dahil edilir. Bu dersler bağlamında karşılık verme ve yaratma alt öğrenme alanları kapsamında öğrencilerimizin sanat ve sanat tarihi bilgisi, sanatın özelliklerini tanıma ve yaratıcı ürünler ortaya koymaları hedeflenir.
Kişisel Toplumsal Eğitim ve Beden Eğitimi: Okulumuz sorgulama programı çerçevesinde MEB’in Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ve Beden Eğitimi müfredatları sorgulama ünitelerimiz kapsamında ele alınır. Bu dersler bağlamında kimlik, aktif yaşam ve etkileşimler alanları ele alınır.
Öğrenme Yaklaşımları (Beceriler)
Öğrenme yaklaşımları, öğrenenlerin düşünmelerine, araştırma yapmalarına, iletişim kurmalarına, sosyalleşmelerine ve kendilerini etkili bir şekilde yönetebilmelerine yardımcı olur. Öğrenme yaklaşımları ve IB öğrenen profilinin özelliklerini bir araya getirerek, PYP öğrencileri kendini yönetebilen öğrenenler haline gelirler. Kendini yönetebilen öğrenenler kendi öğrenmelerinin öznesi konumundadırlar. Öğrenme hedefleri belirlerler, açık uçlu sorular sorarlar, motivasyon ve azim gösterirler, başarı üzerine dönüşümlü düşünürler, farklı öğrenme süreçlerini denerler, öğrenirken öz değerlendirme yaparlar ve gerekli olduğu durumlarda öğrenme süreçlerini uyarlarlar.
Düşünme Becerileri: Eleştirel düşünme, Yaratıcı düşünme, Transfer, Dönüşümlü düşünme
Araştırma Becerileri: Bilgi okur-yazarlığı, Medya okur-yazarlığı, Medyanın/bilginin etik kullanımı
İletişim Becerileri: Bilgi alışverişi, Okur-yazarlık, Bilişim
Sosyal Beceriler: Kişiler arası pozitif ilişkiler ve işbirliği geliştirme, Sosyo-duygusal zekanın geliştirilmesi
Öz-Yönetim Becerileri: Organizasyon becerileri, Zihin durumları
Değerlendirme
Değerlendirme, öğretimi bilgilendirmek amacıyla öğrencilerin öğrenmesine dair devamlılık arz edecek şekilde kanıt toplama, analiz etme, üzerinde dönüşümlü düşünme ve eyleme geçme sürecidir. Öğretmenlerle öğrencilerin işbirliği yaparak öğrenmeyi izlemelerini, dokümante etmelerini, ölçmelerini, raporlamalarını ve uyarlamalar yapmalarını içerir. Öğrenciler etkin bir şekilde kendi öğrenmelerini değerlendirmek ve üzerinde dönüşümlü düşünmek, öğrenmede sonraki adımlara ileri besleme yapabilmek adına akranlarından ve öğretmenlerden gelen geri bildirimlere göre harekete geçmekle ilgilenirler. Bir değerlendirme kültürü oluşturmak, öğrenme topluluğunun tüm üyeleri arasında değerlendirme yeteneği geliştirilmesini içerir. Öğrenme hedefleri ve başarı ölçütleri, birlikte oluşturulur ve net şekilde iletişimi yapılır hem öğrenme kazanımları hem de öğrenme süreci değerlendirilir. Değerlendirme tasarımı hem geriye hem de ileriye dönüktür.
ÖĞRENME TOPLULUĞU
Öğrenme topluluğu, çağdaş standartlarda eğitim için kapsayıcı ve öğrenme çeşitliliğini destekleyen öğrenme ortamları yaratılması için bireylerin, toplumların ve dünya barışının yararına sosyal bir çaba bağlamında bir araya gelir.
Öğrencinin Rolü
Öğrencilerimizin IB Öğrenen Profil özelliklerine sahip olmaları ve bu özellikleri kendi yaşamlarında uygulayabilmeleri hedeflenir. Bu bağlamda öğrencilerimizin araştıran-sorgulayan, öğrenme yolculuklarında bilinmeyenle ilgili riski göze alabilen, açık görüşlü, düşünen, duygu ve düşüncelerini karşındaki bireylerle empati yaparak iade edebilen, hakkaniyetli, saygılı, ilkeli ve dayanışmaya açık bireyler olarak uluslararası bilinci sergilemeleri beklenir.
Her öğrencimizin kendi öğrenmelerinin öznesi olmaları için bireysel veya ortak karar alabilen; aldıkları kararlar sonrası karşılaşabilecekleri sorunları düşünen ve çözüm üretebilen; eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip öğrenenler olmaları amaçlanır.
Bu özelliklere sahip öğrencilerin bu şekilde ‘yaşam boyu öğrenmeyi’ hayata geçirmiş olmakla birlikte her bir özellik bakış açılarını değiştirecek birer mihenk taşına dönüşecektir.
Öğretmenin Rolü
IB PYP programı kapsamında öğretmenler, öğrencilerin anlamlı öğrenmesinin gerçekleşmesi için detaylı ön hazırlıklar yapmalarının yanı sıra öğrencilere rehberlik ederek öğrenenlerin kendi öğrenmelerinde onlarla ortak hareket eder ve işbirliği içerisinde olmayı önemserler.
Öğretmenlerin öğrencilerinin ihtiyaçlarına yanıt verebilmeleri için onları tanımalarına destek olur – güçlü yanları, ilgi alanları, bakış açıları, ihtiyaçları ve arzularını anlarlar. Öğretmenler, öğrencileri öğrenmeleri üzerine dönüşümlü düşünmeye teşvik eder; gelecekteki öğrenmelerine yönelik hedeflerini belirlemelerine yardımcı olmak için de zamanında, belirgin ve iyi düşünülmüş geri bildirimlerde bulunurlar.
PYP öğretmeni, öğrencilerin farklı durumlar karşısında bakış açılarını genişletecek, yaratıcı ve eleştirel düşünmelerini teşvik edecek bireylerdir. Öğrencilerin problemlerle başa çıkabilme ve bu problemlere kendi çözümlerini üreterek öğrencilerin kendi deneyimlerini edinip eyleme geçmelerine teşvik eder ve eyleme geçiş süresi boyunca onları yüreklendirir.
Velinin Rolü
PYP çalışmaları doğrultusunda öğrenciler öğrendiklerini yaşamlarının her anına taşıyabilmelerini bekliyor ve istiyoruz. Bu anlamda, velilerimizin, öğrenmenin yaşam boyu olması ve her anımızda gerçekleştiği için öğrencilerin bilişsel, sosyal, iletişimsel ve psikolojik gelişimlerini evde de gözlemlemelerini ve gözlemlerini öğretmenleriyle paylaşmasını bekleriz.
Bunun yanı sıra velilerimizden, öğrenme sürecinde kendilerinin öğrencilerimize rehberlik etmelerini ve gerekli manevi, düşünsel ve öğrencinin kendisinin okul dışında yapacağı çalışmalarla ilgili ihtiyaç duyduğu materyal desteği için hazır olmalarını istiyoruz. Bu şekilde, öğrencilerimizin bağımsız öğrenmelerine destek olmuş olurlar.
Velilerimiz, öğrencilerimizle olan diyaloglarında, öğrenenin ve çevresinin öğrenme sorumluluğunun kendilerinde olduğunu hatırlatmalıdırlar. Onlara aynı zamanda kendilerinin öğrenme isteklerine ve öz değerlendirmelerine saygı duymalı ve dinlemelidirler. Böylelikle, öğrenen öğrencilerimize bu süreçte nasıl destek olabileceğimiz noktasında sizlere fikir vermiş olacaklardır.