Dersin içeriğinde, bilgi olarak nitelendirilen kavramların eleştirel bir gözle incelenmesi yer alır.
Bir bilim insanı, sanatçı ya da tarihçi olarak bir şey bilmenin ne anlama geldiğini anlamak, bilgi türleri arasındaki ilişkiyi, etkileşimi kavramak, öğrencilere eleştirel düşünce anlayışını kazandırmak bu dersin amaçlarındandır.
Ders, araştırma-sorgulama üzerine kuruludur. Araştırma – sorgulama, öğrencilerin başka dersleri ya da konuları derinlemesine inceleme ve bir cevap oluşturma alışkanlıklarını geliştirmelerine yöneliktir.
Bilgi Kuramı dersi, öğrencinin bilginin ne olduğu konusunda kendi bakış açısını geliştirmesine yardımcı olur. Öğrencilerin etkin düşünürler olarak öğrenimlerine devam etmeleri beklenir.
Değerlendirme: Bilgi Kuramı dersi için her yıl IB tarafından belirlenen 6 makale konusu vardır. Öğrenci, 12. sınıfta seçtiği bir konudan 1200 -1600 kelimelik bir makale yazar. Makalede temel olarak öğrencinin bilgi kuramı ile kavramları ve iddiaları kendi hayatıyla ilişkilendirebilmesi beklenmektedir.
Bunun dışında her öğrenci 3 nesne belirleyip bunlar hakkında bilgi tartışması yapacakları bir sergi hazırlamakla yükümlüdürler. Bilgi Kuramı makalesi toplam ders notunun 2/3’sini, sergi çalışması ise 1/3’ini oluşturmaktadır.